Friday, July 3, 2009

PUTIH .








"putihhhh.. jangan la kacau melur tu...."..

pelan pelan si putih jalan ibarat macam si harimau nak terkam mangsa,

si melur pulak tgh lepak je bersih kan bulu..

1..2...3.... dush putih terkam melur..

maka terjadi lah adegan kejar mengejar antara
puti
h dgn melur...

berkejaran dari dapur sampai ke ruang tamu...





"sarah.. keluarkan la putih ni.. dye kacau abah semayang ni"..
putih buat dek je..

dye stil tergolek golek atas tikar sejadah

tanpa rasa bersalah kacau abah dgn mak sembahyang tadi..

aku pon keluarkan la putih dari bilik abah..

"ha..tutup pintu tu ..kang dye masuk balik.".

sejam selepas tu..

aku buka pintu bilik abah..

elok je putih baring dpn pintu bilik, terus masuk bilik , naik ats katill baring kat lengan abah. ^_^

haii.. putih putih..



"putih dah 2 hari tak balik,mane la pergi nya"..

esoknya..putih balik dgn luka luka kat badan..

"ha..gadoh lagi la tu.. kamu tu le
mbek,,nak jugak cari gaduh..
ni kan dah sakit sakit badan "

huuu.. tambah lagi kerja aku,,

kene bersihkan bulu bulu putih
,
sambil aku bersih kan bulu putih,

sambil itu la putih mengiaw ngiaw minta diusap..




"Saaaraaaahh.... pergi tgk tu.. putih gaduh lagi kat luarrr "

"aaaaaaaaeeeeeeeeeeeeeeeeeeeooooooowwwwwwwwwwwwwwwwwwww"
kelihatan putih tgh lawan suara mengiaw paling kuat dgn kucing tah mana asal nye..

"puuutiihhh..masuk meh "


"miaaaooow"


dan dan tone suara putih berubah jadi ayu manja.~_~






tgh aku syok menonton tv sambil usap putih yg sdng syok landing atas perut aku..

tetibe putih bangun terus ke dpn pintu rumah..

duduk.tegak.kaku.telinga nye naik .mata nya tepat ke arah pintu.

"assalamualaikum......hai putih '"

kata mak sambil bukak pintu rumah...

"eeeeeeooowwwwwwwwwwwwwww.."

nyaut putih sambil tergolek golek dekat kaki mak...

bila mak jalan ke dapur..berlari dye kejar mak..




.sayang sangat kat putih.

bersambung.

6 comments:

zatiesiska abdul rahman said...

nak pic melur

BaLQisRiZa said...

kucing aku hitam..tp aku pgl dol..hehehe

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
intan.maisarah said...

zatie : heheh nanti aku letak ye

bal : dol..dollah

Hazique said...

additional fact:
putih suka tonyoh buah dada orang.
sian melur da xleh main POLISENTRIWANTOJAGAPOLISMATIPENCURIJAGA dgn melur
sedeynye Y.Y
(kihkihkih)

intan.maisarah said...

nape gelaaakkkkkk?????????????