Wednesday, February 9, 2011

Perihal Hati

Hati ni, satu anugerah yang paling berharga yang Tuhan jadikan dalam diri sesorang.
baik hatinya, maka elok lah pekerti, busuk hatinya, ..(faham faham aje la ye )

Bila kita mula terkena penyakit hati,
bertahun tahun lama nya, baru boleh pulih.
Jika sudah pulih,
hati ni bagai dilahirkan semula

Biarpun kering air mata,
tak mampu menangis,
sakit, pedih , sesak hati ini
masih ada
malahan lebih pedih dari menagis.

Saya punya hati,
Hati saya sungguh halus
Halus bak kulit bawang

Walau seperit mana hati ini
Hidup perlu toleh kedepan.
Sakitnya, tuhan saja yang tahu :)
Saya pelu kuat.

Tuhan itu Maha mengetahui,
Tuhan itu Maha Pengasih
Dugaan yang diberikan ini,
pasti terselit hikmah disebaliknya.

Doakan hati saya pulih
Tuhan.
Saya redha atas kehendakmu.

No comments: