Wednesday, April 27, 2011

. Karung ajaib.






********************************************************

Sekarung guni yang semakin hari semakin terisi dengan muatan,
Semakin hari semakin berat,
Semakin hari semakin menjadi bebanan buat sang guni untuk membawa, dan menyembunyikan segala muatan yang ada di dalamnya

dan hari ini.
sang guni ini sudah semakin goyah
muatan semakin sakit untuk dibawa




entah mengapa,
cemburu pada mereka yang
mampu mengalirkan air mata
dan menagis sepuasnya

menangis dalam diam 
dengan bayang bayang sendiri
lebih pedih,








sara, mana hilang kata kata semangat kamu untuk yang lain?
jangan biar yang lain tahu apa yang kamu rasa!!

31 comments:

aiman rashidd said...

ceria ok :) smiling :)

have a nice day !!

Dale said...

aiyokkk.

takmau nangis2 :)

AkuMuzikFilem said...

begitu simboliknya kamu menggambarkan kehidupan.

kenapa ni dik sara? takmau sedih2, jangan simpan dalam hati, itu umpama nanah yang merebak hari ke hari tanpa sedar.

gedek! said...

Lori pon tak boleh bawa labih 'muatan'

Ini kan lagi guni....

@tiF said...

go3! dont give up!

Encik Psychopath said...

gambar tu nanges bebetol. Takot tengok.

geeds said...

stop lying and don't fool yourself. just weep, then comeback with a big smile will you?

(:

Wafiy Suzly said...

rilek, chill...

ghost writer said...

apa menangis itu lebih enak dari sebuah senyuman....?

bagi yang menangis sepuasnya merasa cemburu pada mereka yang mampu tersenyum...

so...seka airmata tuh.!NO MORE!

Sca Ndx said...

mai aku jahit guni yang semakin bocor. :)

Afida Anuar said...

Sara...menangis lah..

Lepas lah...

skandaLdariLangit said...

kamu hutang ska sara.
hutang cerita..

usah pendam lagi!

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Menangis yang paling utama adalah tangisan seorang hamba atas waktu yang berlalu dalam keadaan yang tidak diredhai~Nya

pencaci jalanan said...

orang cakap kalau nangis tue buat kau lega, apa salahnya.

kuSut said...

menangis la slagi mampu...
kelak senyum selagi daya...
:)

Khairul Antasha said...

moga baik2 saja sayang... :)

tahu kamu kuat...

*nah..coklat utk kamu...*

:)

Inspirationalefeks said...

kekekeekeke ... jgn letih.. dahaga minum air, kalau berat sangat, minta tolong yang sudi :) hehe ini ada mkna juga ...

CassiaSiamea said...

menangis bkn kerna lemah
bukan kerna kalah

mengislah jika ia dpt tenangkn hati kamu..

aiman rashidd said...

have a nice day today !!!!

HEROICzero said...

jujur saja.

jgn pendam terlalu dalam, takut nanti tak terselam.

betty said...

kadang2 harus dibiarkan airmta itu tumpah saja..

si para para said...

harus berbagi bagi sara..
jangan pikul sendiri..
hidup bersama untuk di kongsi bersama..

alirkan air mata mu itu..tak mengapa...

Rain said...

boleh rain peluk sara?.. be strong my gurl.. i lend my shoulder 4u..

intan.maisarah said...

@rain , @ kharul khai, @ skandal dari langit:
indahnya jika dapat dipeluk oleh kalian semua

<3 <3




@aiman rashid :
hari hari senyuman ini terukir.
tapi..hati ini belum tentu senyum



@Dale :
tidak menangis pun.air mata pun tak keluar


@AkuMusikFilem :
nanah itu belum busuk,
masih perlu antiseptik.
:)

intan.maisarah said...

@gedek :
lori pun mampu terbalik
inikan pula guni kan.


@@tiF:
tidak akan putus asa!!


@Encik Psychopath:
takut?
jangan sampai bermimpi-mimpi sudah la


@Wafiy Suzly:
teringin coklat


@ghost :
air mata ini tidak boleh diseka
air mata ini tidak keluar
air mata ini hanya terbit dalam hati


@ska Ndx:
jahit kemas kemas
jangan biar isi isinya terburai :)


@Afida Anuar:
tak mampu nagis.
sudah kering.
sara senyum ya :)

intan.maisarah said...

@Abd Razak :
waalaikummussalam wbt.
hati dan mata ini,
sering menagis tiap kali berjumpa Sang Pencipta, terkenang
betapa kerdilnya diri ini.
menangis tanpa air mata



@pencaci jalanan :
moga mampu menangis


@kuSut :
dan diri ini akan sentiasa senyum sedaya upaya

intan.maisarah said...

@Inspirationalefeks :
kalau ada yang sudi ya.



@CassiaSiamea :
tenang diri ini disini
di rumah ini
:)



@HEROICzero:
memang tidak terselam
tak pandai berenang




@si para para :
tidak mahu menyusahkan yang lain
mahu buat yang lain gembira



@betty:
alangkah indahnya jika
airmata itu mampu tumpah

:)

intan.maisarah said...

@khairul antasha :
nk kek coklat secret recipe



@skandal dari langit :
kita selesaikan perjuangan kita dahulu
baru kita berkongsi cerita

Syukri Kamaruddin said...

sedih la pulak baca entry ni.. intan ada masalah??

Raihana Izzati said...

Mak selalu pesan,

"Be a though bitch"

Tak dapat keluar airmata? tak pe. At least kita motivasi diri jadi lebih kuat.

Yasin. The best medicine :)

intan.maisarah said...

@pakcik syukri :
masalah sentiasa ada.
tak apa
Tuhan kan ada
:)


@Raihana Izzati :
terima kasih sayang
Kalam Tuhan paling menyenangkan
paling indah
paling damai :)