Tuesday, May 17, 2011

.gilap.

kasut yang kotor,
dicuci

kereta yang berhabuk,
di cuci

bilik bersepah
di kemas

perut yang lapar,
di isi


baju yang kotor
di basuh



hati hapak?
hati busuk?
hati gelap?
hati hanyir?
hati berhabuk?

juga perlu dicuci
juga perlu dibasuh
juag perlu diisi
juga perlu disental
juga perlu di "servis"



pelihara lah hati kita, selagi kita bernyawa.

18 comments:

JIJI YU said...

bukan seanng woo nak servis benda tu..

gedek! said...

suka hati ayam percik....!

ummi said...

Ya Allah Ya Tuhanku, kau kurniakan aku hati yang bersih, tulus, suci dan murni..amin

pencaci jalanan said...

kau benar :)

Republic Aku said...

kasi buang tukar lain jer,mudah...hehe

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Bacaan wirid, ilmu dan al-Quran tidak akan bermanfaat bila meninggalkan usaha menyucikan jiwa..

Pijahh' de-Arr said...

nak cuci hati kat sini boleh..?

Mutiara Bernilai said...

jum! mutiara tengah gonyoh dgn berus dawai ni..kotor sgt2, susah nak ilang..hu!~



*eh tukar baju ya blog ni :)

Raihana Izzati said...

cuci pakai clorox doa.

sental2.

KHRLHSYM said...

jantung atau hati? hihi

ghost writer said...

sedang cuba membersihkan hati.terlalu banyak daki yang menempel.

delarocha said...

pakai clorox boleh?

Afida Anuar said...

kenapa la bab hati ni ramai orang lupa eh..

Nasriq said...

lama dah tak servis hati...

Khairul Antasha said...

cuci smpi bersih.. jgn curi tulang

+akufobia+ said...

jaga la hati.

ARJUNA.Inc said...

waaa..takut!!...arjuna da lma x exercise..ttba je terkedu~~..haih...cuak gak..hurmm

perondajaketbiru74 said...

hehe betul tu....gua nak cari hati emas....