Monday, August 1, 2011

. sahabat.

"hidup bagai roda, kejap di atas, kejap di bawah"

apa perbuatan yang kita lakukan dulu sedar tak sedar akan tercalit kembali dimuka sendiri.
dan masa itu, kita hanya boleh berkata

"kalau lah dulu aku tak begini..kalaulah dulu aku begitu",

dan masa itu, sudah terlambat.
masa tidak mampu lagi di balikkan...
saat dulu tak mampu di kembalikan"
.............................................................................
(karma)

lagu ini untuk cik khairul antasha,
(saya sayang kamu tahu, dan saya tahu kamu sayang saya)
shiela on 7. (sahabat sejati)

 Sahabat Sejatiku
Hilangkah Dari Ingatanmu
Di Hari Kita Saling Berbagi
Dengan Kotak Sejuta Mimpi
Aku Datang Menghampirimu
Kuperlihat Semua Hartaku


Kita S'lalu Berpendapat

Kita Ini Yang Terhebat
Kesombongan Di Masa Muda Yang Indah
Aku Raja Kaupun Raja
Aku Hitam Kaupun Hitam
Arti Teman Lebih Dari Sekedar Materi


Pegang Pundakku, Jangan Pernah Lepaskan

Bila Ku Mulai Lelah?
Lelah Dan Tak Bersinar
Remas Sayapku, Jangan Pernah Lepaskan
Bila Ku Ingin Terbang?
Terbang Meninggalkanmu


Ku S'lalu Membanggakanmu

Kaupun S'lalu Menyanjungku
Aku Dan Kamu Darah Abadi
Demi Bermain Bersama
Kita Duakan Segalanya
Merdeka Kita, Kita Merdeka


Pegang Pundakku, Jangan Pernah Lepaskan

Bila Ku Mulai Lelah?
Lelah Dan Tak Bersinar
Remas Sayapku, Jangan Pernah Lepaskan
Bila Ku Ingin Terbang?
Terbang Meninggalkanmu


Tak Pernah Kita Pikirkan

Ujung Perjalanan Ini
Tak Usah Kita Pikirkan
Ujung perjalanan ini
Dan tak usah kita pikirkan
Ujung perjalanan ini

..............................................................................................................................

dan,
apa yang mampu kita lakukan ialah
kita harus hadapi segala akibat yang telah kita ukir
telan segalanya.
hidup perlu di teruskan

ada satu rahsia tentang perjalanan hidup kita yang sedang di rencanakan oleh Yang Maha Esa.


..........................................................................................................................

akan aku undur diri jika itu untuk kebahagiaan semua.
sayang dan cinta tak semestinya perlu di dakap
merenung dari langit dan melihat semua bahagia lebih indah.

......................................................................................................................


Ramadhan kali ini,
banyak magisnya buat aku.

....................................................................................................................

luahan hati.
banyak aku kirimkan disini
  • Sahabat Sejati



    Sahabat sejatiku, hilangkah dari ingatanmu
    Di hari kita saling berbagi
    Dengan kotak sejuta mimpi, aku datang menghampirimu
    Kuperlihat semua hartaku
    Kita s’lalu berpendapat, kita ini yang terhebat
    Kesombongan di masa muda yang indah
    Aku raja kaupun raja
    Aku hitam kaupun hitam
    Arti teman lebih dari sekedar materi


    Reff.
    Pegang pundakku, jangan pernah lepaskan
    Bila ku mulai lelah… lelah dan tak bersinar
    Remas sayapku, jangan pernah lepaskan
    Bila ku ingin terbang… terbang meninggalkanmu
    Ku s’lalu membanggakanmu, kaupun s’lalu menyanjungku
    Aku dan kamu darah abadi
    Demi bermain bersama, kita duakan segalanya
    Merdeka kita, kita merdeka

    Tak pernah kita pikirkan                       
    Ujung perjalanan ini                                                          
    Tak usah kita pikirkan
    Akhir perjalanan ini
  • Sahabat Sejati



    Sahabat sejatiku, hilangkah dari ingatanmu
    Di hari kita saling berbagi
    Dengan kotak sejuta mimpi, aku datang menghampirimu
    Kuperlihat semua hartaku
    Kita s’lalu berpendapat, kita ini yang terhebat
    Kesombongan di masa muda yang indah
    Aku raja kaupun raja
    Aku hitam kaupun hitam
    Arti teman lebih dari sekedar materi


    Reff.
    Pegang pundakku, jangan pernah lepaskan
    Bila ku mulai lelah… lelah dan tak bersinar
    Remas sayapku, jangan pernah lepaskan
    Bila ku ingin terbang… terbang meninggalkanmu
    Ku s’lalu membanggakanmu, kaupun s’lalu menyanjungku
    Aku dan kamu darah abadi
    Demi bermain bersama, kita duakan segalanya
    Merdeka kita, kita merdeka

    Tak pernah kita pikirkan                       
    Ujung perjalanan ini                                                          
    Tak usah kita pikirkan
    Akhir perjalanan ini
  • Sahabat Sejati



    Sahabat sejatiku, hilangkah dari ingatanmu
    Di hari kita saling berbagi
    Dengan kotak sejuta mimpi, aku datang menghampirimu
    Kuperlihat semua hartaku
    Kita s’lalu berpendapat, kita ini yang terhebat
    Kesombongan di masa muda yang indah
    Aku raja kaupun raja
    Aku hitam kaupun hitam
    Arti teman lebih dari sekedar materi


    Reff.
    Pegang pundakku, jangan pernah lepaskan
    Bila ku mulai lelah… lelah dan tak bersinar
    Remas sayapku, jangan pernah lepaskan
    Bila ku ingin terbang… terbang meninggalkanmu
    Ku s’lalu membanggakanmu, kaupun s’lalu menyanjungku
    Aku dan kamu darah abadi
    Demi bermain bersama, kita duakan segalanya
    Merdeka kita, kita merdeka

    Tak pernah kita pikirkan                       
    Ujung perjalanan ini                                                          
    Tak usah kita pikirkan
    Akhir perjalanan ini

20 comments:

Khairul Antasha said...

terima kasih utk lagu itu sahabatku..

Khairul Antasha said...

mmg suma sudah direncanakan..

smlm tgok KCB special ramadhan tu.. ada satu kata2 dr Khairul Azzam, "ikhlaskan semuanya"

Anisa Hang Tuah said...

sayang sahabat :)

CassiaSiamea said...

mmm
panjang~~

begitu la manusia
suka guna perkataan "kalau"
benda yg lepas dh x boleh diubah
tp kalau doraemon ada, boleh la...

intan.maisarah said...

khairul antasha :

aku ikhlaskan semuanya
aku redha
kalau takdir minta aku lepaskan
aku lepaskan dengan senyuman
bukan dengan tangisan.
aku makin tenang.
sayang kamu sangat tau cik khai. :)
ps : kmk maouk duit raya sama kek batik swak.


anisa hang tuah :

sahabat sejati
susah dicari ganti

intan.maisarah said...

cassia :
tak panjang laaaaa.
lirik tu yg bg nampak panjang.

tenung betul betul.

Anonymous said...

ok... lagu utk sy xde. xpe lah


*berlalu membawa diri

PK said...

untuk gua tara lagu ke?

SO7 tu glamer betul masa gua study dulu. waktu tu gua syak lu tengah ejas-ejas tudung skolah lagi ka bus stop skolah.

James Alexander said...

The word 'If' can only lives in a dream...

don't try to change the past... its all happens for a reason...

and the one who still stuck with you till now, they are your best friends ever...

Qaseh dalia adelia said...

kalau ~ hurmmm ..

JIJI YU said...

apa perlu kau berundur..baek ko selesaikan je

intan.maisarah said...

anon :
kalau aku tahu kamu siapa,
mahu saja aku peluk peluk
picit picit kamu ~.~


PK :
untuk lu,
gua bg lagu OST transformers
.
nampak sangat lu dah berusia kan.
keh keh keh.
lu sentiasa comel,



James:
"if"
rakan , sahabat,
itu mereka.
mereka ibarat sungai yang mengalir bersama mengharungi liku


Qaseh :
kalaulah jodog tak kemana


Jiji Yu :
aku dah selesaikan
dengan cara baik
tapi kalau keadaan jadi parah
baik aku undur untuk semua orang.
sebab semua tu silap aku dulu.
pusing pusing
kena aku balik.

Tukang Karut said...

hoho... lagu lama yang ak suka...

dill said...

sahabat sejati sukar ditukarganti :)

dill.

delarocha said...

yg dah lepas tu, biarkan lepas.

nawal addina said...

sahabat susah di cari :)

geeds said...

kalau...regrets brings nothing back to life.

monologtinism said...

aku sayang semua teman sahabat dan kawan aku juga.
\(^o^)/

skandaLdariLangit said...

KA kenapa? err, khairul antasha.

siapa buat dia? karma? kenapa? nak kena ni!

dear. ska sgt bz semula. arini kuiz. doakan ska ya :)

A.s.t.i.n.a said...

saya? saya nak jugakkk sahabattttt.. nakkk tau. nak...