Sunday, February 27, 2011

tak gemar

tak suka bila semua mengaku pandai segalanya.
tetapi hakikatnya ilmu masih enting

tak suka bila semua mengaku alim
tetapi hakikatnya masih banyak perlu diperdalami

tak suka bila semua mengaku sayang bangsa
tetapi hakikatnya menjaja maruah bangsa

tak suka bila  semua mengaku perihatin
tetapi hakikatnya diri sendiri di dahulukan

tak suka bila semua mengaku jujur
tetapi hakikatnya kaki putar

sampai bila mahu pura-pura?

13 comments:

faiz said...

btol tu rmai org skrang suka berpura2..

Wafiy Suzly said...

tak ska org berlagak kaya
padahal diri miskin
miskin iman..:D
happy blogging

delarocha said...

welcome to real world :-)

RuSh D said...

itulah dunia yg penuh ngan kepura puraan

muhdzahari said...

ilmu, semakin dipelajari, semakin kita rasa banyak lagi yang kita tidak tahu.

saya teringat filem budak kelantan. lelaki itu kata pada seorang perempuan "saya ikhlas nak tolong ni".
bila orang kata macam tu, sah, tak ikhlas. tak jujur. :P

tapi kan, saya rasa agak berbaur politik bila ada bahagian mengenai "bangsa" ni. :P

maaflah, saya seorang yang ambil berat tentang politik. lalalaa

HEROICzero said...

sampai bila? sampai mereka puas.

oh lupa.

mereka takkan pernah puas.

=)

sicKo^ said...

sampai bebila pun orang akan still berpura2.. reality kehidupan memang cam ni..

cryclown said...

makin kita cari, makin banyak yang kita tak jumpa..
ilmu ada di mana saja..

jajajjajaa...

niesz said...

xsuke org yg bermuka2, hipokrit n batu api..bahay tul org yg macam ni..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

sifat semulajadi kot...

AJAIB :NATASYA BERMATA X-RAY

+akufobia+ said...

diorang nak jadi artis.pandai berlakon.

Sharinginfoz said...

itulah manusia mengaku apa yang tidak dimiliki

intan.maisarah said...

@faiz : mungkin mereka takut untuk tunjukkan diri sebenar

@wafiy ::) miskin iman, boleh tambahkn imanjadi kaya iman.aa

delarocha : welcome abroad

rushD : tapi sampai bila mahu berpura pura?

muhdzahari :politik itu indah,penuh dengan warna,jerat,bahaya.

@HEROIC : benar, mereka sentiasa dahaga

sicKo^ : =D mungkin itu realiti

cryclown : kalau tidak dicari juga, kita makin ketinggalan

niesz : tiada siapa yg suka pada si talam 2 muka

@lekat lekit : semua org ada sifat itu,

@akufobia : anugerah pelakon terbaik =D

@sharing : manusia.mmg begitu, semoga kita tidak begitu