Thursday, March 17, 2011

.benih.

qisha adriana.(niece) 


pokok yang baik datang dari benih yang baik.
anak yang baik, datang dari ibu bapa yang baik.


kalian telah terdidik disekolah,
kalian sudah boleh berfikir,
cukup cukup lah salahkan yang lain.

nak seribu daya,
tak nak... berdalih dalih :D

iman tak dapat diwarisi.
faham?



image : yahoo

bila la  boleh melihat anak sendiri.
hee~
anak saya pasti comel seperti baby di atas.

42 comments:

Atiqah Adnan said...

betul tu..
kadang ada ant kita tatau..
Allah dah menentukan sesuatu buat kita dengan apa yang patut kita terima...

:: noremy bte rahmat :: said...

comey ur niece...

intan.maisarah said...

mom to be @ atiqah adnan :
Maha Esa mengetahui apa yang tersirat lagi tersurat, terpulang pada individu untuk memperbaiki dir :)


@:: noremy bte rahmat :: comel.nakal.buas. = pakej lengkap :)

muhdzahari said...

mendidik anak bermula daripada mendidik diri sendiri.

saya harap saya tidak gagal mendidik anak saya selama 22 tahun ini. huhu

RuSh D said...

melentur buluh biar dari rebung nyer...comey niece yg comot..haha

julietchun said...

kekdg ada juga ibubapanya sangat baik dan alim tapi anaknya jadi perompak, perogol. zaman sekarang sukar nak jangka perangai manusia.

skandaLdariLangit said...

mengharapkan anak dari rahim ini lahir dari benih yg bersih, bapa yg soleh..

Catherine- said...

nak kawen~~~

budak kampung said...

teringat kisah seorang imam yang membesarkan anaknye penoh dengan didikan agama....last2...anaknye murtad.....ya tuhann


kalo tak malas,singgah la kenapa perempuan jadi mangsa laki gila seks

JIJI YU said...

ska..terkedu jap aku bace komen ko ska..

Gadis said...

agreed. ai baru baca paper pasal 20 pelajar sbp yang kena buang.

owhh~

i setuju tindakan sekolah tu.

:)

belogpaydoot said...

naissss..tp nk komen sal "bile la boleh melihat anak sendiri" jawapan die..
menikah la cepat2..

faiz said...

tula..keimanan tidak bley diwarisi...makayah kite dah jlnkan tanggungjawab...terpulang pada kite nak berfikir..

Qaseh dalia adelia said...

kdg2 mak ayah didik anak tidak seimbang ..seimbang dunia dan akhirat ..trlalu titikberatkan berapa dapat A tapi tak titik beratkan berapa pahala dalam sehari ..okie

skandaLdariLangit said...

erk. terkedu? haha.

skandaLdariLangit said...

jiji2 :)

intan.maisarah said...

@zahari :
harap harap begitu

@Rush D :
comot..kene kemas lantai.

@julietchun :
iman tak dapat diwarisi

@skandaLdariLangit :
amin

@Catherine- :
hehe. +bunyi kompang+

@budak kampung :
tahu kisah itu.

@JIJI YU :
haha..

@Gadis :
itu cara untuk mendidik mereka

@belogpaydoot :
muda lagi. :)

@faiz :
tepuk dada.
tanya iman
sihat ke tak..
elo elo

@Qaseh dalia adelia :
sukar untuk menunding jari pada sesiapa.
masing2 tahu peranan masing masing.

aiman rashidd said...

huhuhu AMIN :) harap semua nya akan baik :p HHIHI

fz said...

moga iman kekal subur di dada kita semua=)

iniialahaku said...

nynyi jap lgu raihan...iman xdpat dwarisi...dari seorang ayh yg bertkwa...

Naddia said...

iman tak dapat d warisi..harta pon belom tentu..sbb brebut adek bradek. apekah?

perondajaketbiru74 said...

iman memang tak dapat diwarisi tapi iman boleh dipupuk kalau kita tau caranya. Apa pun yang penting sebagai ibu bapa harus bagi contoh yg baik untuk anak-anak

geeds said...

anak yg baik tak semestinya dtg dr ibu bapa yg baik. ade ibubapa yg teruk perangainye and still having a child yg tak follow their parent's footstep.

Afida Anuar said...

Eh mcm ada iras pula gambar niece dan image dari yahoo tu...pandai intan cari eh...

anak sndiri..satu hari nanti, insyaAllah..pasti comel bangat gitu!

niesz said...

tul tu, niesz sokong, jgn salahkan org lain kalau anak sendiri yg buat salah, selalu jd mcm ni, terlalu percayakan anak sendiri, smpai kesilapan anak pun dah x nmpak..

Pacek ABU sifir said...

eh,cmne gambar aku time kecik bleh ade kat sini ni??? hehek.. pandai ek kamoO bermadah..hehek

delarocha said...

melentur buluh biar dari rebungnya

cik ubi said...

carik2 bulu ayam lama2 bercamtum kembali..

(ade kene mengena?...haha)

fiezah91 said...

baby comot comel..ekekeke :P

tp ada jgk yg ibu bapa baik tp anak jahat.. dan begitu jgk sebaliknya. hmmm

HEROICzero said...

nice.

Semoga mereka terpukul.

=)

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

segalanya bergantung pada didikan..
jika betul caranya..
campakla di mana pun, ia pasti kan selamat...

Nasriq said...

nak cari benih jugak la ni... pilih yang baik2 punya... yang jahat2 buang jauh2...

KUREKURE COMEL said...

betul...kali ni sokong gila gila..


selalunya slalu salahkan mak ayah...


semuanya terletak pd diri kan..kan..

d_tieah said...

Setuju.. Tetiba rasa nak nyanyi lagu raihan iman mutiara.. lalalala~


Entry Terbaru : Jom Terbang Bersama Air Asia Dengan Hanya RM25 ; Terima Kasih Nuffnang

Monster Globalisasi said...

iman x dapat diwarisi.. tapi iman boleh dijual beli..lihatlah hari ni.. mufti dan ulama berkelahi sesama sendiri.. ada yang takut hilang rizeki..

Monster Globalisasi said...

iman tak dapat diwarisi..tapi boleh dijual beli.. kerana takt kehilangan rizeki..

intan.maisarah said...

@ aiman rashidd :
itu harapan setiap insan.semoga semua nya baik baik belaka. :)

@ fz
iman yang subur,perlukan penjagaan yang rapi bukan.

@ iniialahaku
lagu popular satu masa dahulu. :)

@ Naddia :
harta. itu kan sudah menjadi lumrah di dunia. manusia perlukan harta.

@ perondajaketbiru74 :
betul.tetapi. bagaimana jika ibu bapa telah berikan didikan yang sempurna, tetapi si anak masih ingkar


@ geeds
yup. betul tu.

@ Afida Anuar
hehe, insyaAllah. moga moga dapat merasai.

@ Pacek ABU sifir
hehe :)

@ niesz
kerana terlalu sayang.
:)

@ delarocha:
peribahasa itu mungkin berguna barangkali

@ cik ubi ;
ada :)

intan.maisarah said...

@ fiezah91
itukan dunia.

@ HEROICzero
moga mereka nampak apa yang mereka tak nampak

@ sahromnasrudin
waalaikummussalam.
didikan yang mantap sejak dari kandungan.

@ Nasriq
jangan terlalu memilih,
Dia telah tentukan apa yang tebaik untuk kita.

@ KUREKURE COMEL
tepuk dada,
teropong hati dan iman.

@ d_tieah
hehe.. ayuh nyanyi sama sama

@ Monster Globalisasi:
kerana takutkan kehilangan rezeki, iman boleh diperdangang kan.. begitu?

+akufobia+ said...

melahir kan generasi yang baik untuk kebaikan diri sendiri+orang lain.lepas tu join anak jadi baik sama.meramai kan mereka yang baikbaik.

tuan empunya robok said...

iman tidak dapat diwarisi ? fhm fhm.
mula muhasabah diri.

intan.maisarah said...

@ +akufobia+ :
dan dunia akan dipenuhi dengan orang baik baik.
biar generasi itu mengatasi yang zalim. harapn tinggi

@ tuan empunya robok :
hari hari perlu tenung tenung diri

intan.maisarah said...

@ +akufobia+ :
dan dunia akan dipenuhi dengan orang baik baik.
biar generasi itu mengatasi yang zalim. harapn tinggi

@ tuan empunya robok :
hari hari perlu tenung tenung diri