Wednesday, March 16, 2011

.kucing kurap.

Dia di sepak,
dia di benci

kalian jijik melihat dia.

apa salah dia?

dia juga makhluk tuhan
dia juga punya perut untuk di isi?
mengapa perlu di sepak, terajang.

seburuk buruk dia,
dia tetap ikut perintah Maha Esa,
dia tetap berzikir pada Maha Esa.

Dia tetap menjaga anak yang di beri oleh Maha esa.

kalian?
kalian sombong,
kalian ingkar,
kalian paling muka pada yang Esa.


adakah kucing kurap itu lebih mulia dari kalian?
Kalian kan khalifah.
kalian lebih berakal.

*mujur ada yang masih sudi menyayangi kucing kurap itu*

stok makanan untuk kucing liar 
luar rumah ni dah habis.
ada sesiapa boleh bawa
saya beli makanan mereka?

30 comments:

Catherine- said...

kalau la si kucing kurap pandai berkata-kata....

-.-'

Syukri Kamaruddin said...

double thumbs up..kreatif btol..

haiwan sntiasa bzikir,haiwan akan mati jika bhenti bzikir..layak ke kita yg byk dosa ni mmndang hina pada haiwan hanya kerana kita di'naik pangkatkan' sbg khalifah..emmm

JIJI YU said...

tu sebab dalam quran dah war2kan..sape tak gune kepale otak die betol2 make die lagi teruk dari menatang ternakan..

Wan Suhail said...

kurap betoi.. hahah

julietchun said...

walaupun kita tak suka bela kucing tapi kita tak pernah halau kucing yg dtg ke rumah.

Cik Aien said...

kdg2, jmpa kucing jalanan, kite bukn benci dia.. cuma tergeli dgn bdn2 nye yg kotor..

tp xpernh lak sepak2 dia.. just, angkat kaki n beredar dari tmpt tuh..

*hakikatnye ain takut kucing :p

My MiRa said...

hehehhe ni mesti
kes peminat kucing ni...
:)

faiz said...

btol tu...kdg2 nmpk kucing kurap ni bg la makan kalao ade makanan tapi takut nak pegang...takut berjangkit plak..

budak kampung said...

aku bela kucing kat umah tu. dari berkurap sampai takde kurap...nak tau care??aku letak minyak gamat...huk3.....kepanasan kucing tu...tp terus ok huhuhuhu

ghost writer said...

manusia selalu wangi dengan hati yang mulia...

sebab tuh hewan busuk tak mau dekat.

Afida Anuar said...

ya Allah..kucing kurap pun makhluk Allah. cuba pandang betul2 mata kucing kurap. Ada rasa apa2 dak?

Ati Masrif said...

salam perkenalan intan,

comel blog ini..secomel orangnya
juga semurni hatinya...

dulu kak ati pun suka bela kucing
tp lani bz dgn anak2 pula...

Mentadak Mentadu said...

monolog dalaman kucing: aku mahu ubat sakit kulit 'kurap' =.=

HEROICzero said...

manusia itu kan yang paling 'mulia', kata nya? keh3x

Sham said...

salam kenal...

kucing kurap pun makhluk Allah apa...

Nasriq said...

kucing pun mahluk jua,,, hormati la sesama mahluk...

muhdzahari said...

saya penggila kucing. sungguh.
kucing pernah tidur di riba saya. bermain-main cakaran dan gigitan tangan saya.
seolah itu terapi jiwa.

cuma kucing saya tidak pandai makan friskies. hehe

KHRLHSYM said...

sebab itu pengemis pun dicari sama saja. pemgemis kelas atasan di puji-puji. huhu :)

A.s.t.i.n.a said...

saya takut mereka.. tapi saya tidak sepak2 mereka..

Rashid said...

as salam

kucing hanya akan dekati mereka yang mesra dan berjiwa penyayang..

Kucing juga haiwan paling manja dan setia .. so sayangilah kucing kerna ia salah satu haiwan kesayangan nabi ..

Ujang9897 said...

binatang kesayangan nabi tu..=)

Fadzli Amir said...

Hmmmm...walaupun kucing atau anjing...dia tetap haiwan ciptaan Allah....Contohnya anjing, kita dilarang menyentuh atau memakannya, tapi tak dilarang menyakitinya..

skandaLdariLangit said...

tak sepak.. lari je.. tu kalo kucing..

kalo manusia.. ta baek woo buat cmtu~

fyna said...

sian kucen tue.....

KUREKURE COMEL said...

sedihkan....mina suka haiwan...sbb haiwan selalu mendoakan manusia yg sentiasa membantunya....huhuhu..

intan.maisarah said...

@catherine. :
riuh la dunia jika mereka pandai berbicara

@ Syukri Kamaruddin :
:)

@JIJI YU :
makanya. jom la gune otak betul betul

@ Wan Suhail :
nasib baik kurap aje. panau tak ada

@julietchun :
Good!

@Cik Aien:
comel la golongan takut kucing ni.
(suka menyakat mereka)

@My MiRa:
aa.. betul la tu. =)

@faiz :
hehe. bagus

intan.maisarah said...

@budak kampung :
minyak gamat..tak panas kan..

@ghost writer :
manusia, sebusuk mana pun mereka, mereka rasakan mereka wangi.
tapi, tak semua begitu kan?

@Afida Anuar:
rasa ketenangan.

@Mentadak Mentadu :
ayuh ke kedai pak tabib.

@HEROICzero :
mereka semulia mulia makhluk.
hingga rasakan mereka berhak membinasakan alam.

@Sham : mereka juga makhluk tuhan

@Nasriq : dunia akan aman jika semua saling menghormati :)

@muhdzahari : kita geng!

intan.maisarah said...

@KHRLHSYM :
pengemis kelas atasan lebih hebat barangkali. mereka mengemis menggunakan minda.kerana itu mereka dijulang

@A.s.t.i.n.a :
lagi seorang yang gerun dengan kucing.
hihi

@Rashid :
w'salam.
mereka mendamaikan

@Ujang9897:
yes indeed.

@Fadzli Amir :
sayangi sesama makhluk.

@skandaLdariLangit :
manusia lagi menakutkan..
nampak aje kelibat mereka,
menyorok laju laju.

@fyna :
k.e.s.i.a.n (dialog madu 3 )

@KUREKURE COMEL :
ayuh tubuhkan kelab pencinta haiwan :)

fz said...

suka entry nie...

sesetengah manusia lebih keji dari binatang...

+akufobia+ said...

kalau tak suka pun jangan la hina@seksa mereka.aleale.