Friday, March 25, 2011

..Rimba moden.



Menyaksikan saudara kita di sana,

kita rasa marah,
kita rasa geram,
kita rasa sedih.



"aku kasihan dengan mereka" , kata si polan yang punya hati mulia
"Yahudi, laknat! ", kata si polan yang punya hati singa



Menyaksikan bencana yang berlaku

"Bala..bala", kata si polan yang punya hati kental
"Takutnya", kata si polan yang hati mula "insaf"


hah,
kasihan ,
perihatin ,
kemarahan,

kita itu semua sementara bukan.
esok?..lusa?..
kembali,
seperti biasa.
kan? kan?

masih lagi tinggal solat fardhu,
masih lagi buang masa,
masih lagi hanyut dengan cinta fana "u jump, ai tengok"
masih lagi liar melihat porno
masih lagi menabur fitnah
masih lagi leka
masih lagi ..
masih lagi..

tak..
aku tak bilang kalian..
orang lain..
bukan kalian..
kalian bukan begitu,
kan ? kan?

image : google
ilham : kelas investment analysis
personal : mata makin rabun akibat membaca 100+ journal

20 comments:

belogkiter said...

insaf tengok gambar gamabar ni

Monster Globalisasi said...

aku mmg dari dulu lagi marah dengan zionis ni.. tapi nak buat macammana

erm.. macam harga gula harga minyak
masa naik,marahlah sekejap..
haha...

Catherine- said...

dapat idea dalam kelas ke?

;)

yer..insaf di mulut. bukan perbuatan.

haihh~

Wafiy Suzly said...

yupp itu kita

d_tieah said...

Manusia.. Insaf sesaat 2 je.. Aduh, peringtan buat diri sendiri jugak ni..

Entry Terbaru : Biarlah Orang Mengutuk *Senyum* Nuffnang Bagi BE Lagi

mykhalis said...

kita memang mampu marah..tapi doa je la yang mampu.. kehidupan kita kat sinipun perlu berjuang untuk endapatkan kehidupan yang lebih selesa..

hottest entry di blog khalis :
Feel peminat bola sepak sluruh dunia

Video rakaman pemimpin parti pembangkang

Khairul Antasha said...

Salam... :)

hanya mampu meluah pelbagai rasa saja...

JIJI YU said...

doa jugak penghubung sdare beriman..

Nasriq said...

errrr... nak marah tadi, tapi bila baca yang bawah, terus tak jadi nak marah...

faiz said...

tula..kdg2 kita ni cepat sgt lupa..

HEROICzero said...

bak kata Bujal X, kalau disuruh pilih antara Jepun dan Libya, baik saja aku pilih Jepun.

kurang2, ada bantuan. ada kasihan.

heh.

Afida Anuar said...

Bila la solat subuh jemaahnya nak sama ramai macam solat jumaat??? bila ramai macam tu ,insyaAllah kafir laknatullah akan takut dengan ummat islam... tapi kita? solat subuh ada la 2 orang yang berjemaah...

kita ummat islam masih lagi lemah. macam mana nak lawan yahudi laknatulllah??

yumi said...

takut.insaf.tapi entah berapa lama.manusia.

mommylavender said...

zionis mmg laknat...kesian kanak2 tak berdosa

Naddia said...

sedihnye tgok gambar2 tuh

kite kne bersyukur negare kite aman

tp kene prepare jugak..mane taw silap2 kite next??

shameel Iskandar said...

kita seharusnya memungut pengajaran.

Dan bukan sekadar mengutip pengetahuan.

Dari setiap musibah yang kita saksikan.

april said...

orang-orang macam kita ni,
yang mudah lupa,
yang mudah lalai,
selagi tak kena atas bahu sendiri takkan ambik pusing sangatlah hal-hal macam ni.

tapi ye lah.
tak banyak kita boleh tolong mereka.
doa-boleh lah,senyap2,diam2..
duit-serba sedikit hulur mana yang mampu
tenaga nak pergi berperang sama- ini jauh dari jangkauan.sukar.

walau sikit saja usaha kita boleh beri,
tak apa.
asal ada.

+akufobia+ said...

akan terus begitu?

Ninie@Aini said...

sekali dengar sekali insaf...
kalau berkali2 dengar, berterusan la insaf...
sebab tu kita kena saling ingat mengingati..
kan3..
=)

kechixx said...

sukanya saya baca hasil awak nieee...sangat2 unik dan menarik...best!;)


keep it dear;)