Sunday, March 13, 2011

.SELAMAT.



Tutup, buang television,
Tutup, buang surat khabar.
Tutup, buang radio.
Tutup, buang laptop/pc/ internet..

Tutup pintu,
jangan keluar,

Diam-diam.
shyy shyy

Kat luar bahaya,
Banyak anasir jahat.
Banyak aqidah songsang
Nanti kita semua jadi jahat.

Diam - diam.
duk rumah aje tau,
jangan pergi mana mana
Nanti dapat banyak dosa

(Yang penting, terpulang pada hati,iman ,akal)

14 comments:

faiz said...

btol tu..sebenarnye semuanye ikut hanti sendiri..

snf said...

:-) like dis..

+akufobia+ said...

semua benda ada je manfaat nya.kalau berlebihan tu yang buat jadi tak bermanfaat.kalau tak DIA tak ilham kan untuk kita cipta@DIA tak cipta pun benda tu@DIA tak cipta kan kita.manfaat kan apa kita rasa tak bermanfaat.

shearasol said...

betok betok betol

terpulang pada hati dan akal

Merah itu hipokrit

muhdzahari said...

err..sayang kot nak buang laptop. hehe..

nak jadi baik atau jahat, songsang atau lurus, hati kena kuat. kawan kena ada ciri macam tu.

kawan dengan penjual minyak wangi, kita bau wangi. kawan dengan tukang besi, kita bau besi. eh, macam tu ke bunyi hadis? macam tu la kot lebih kurang.

HEROICzero said...

betul. yang penting diri sendiri. jangan paranoid. =)

delarocha said...

tepuk dada tanya iman :-)

niesz said...

hehe..tul tu, duk uma diam2 lg baik kan..

KUREKURE COMEL said...

ok...jap lg mina tutup pc ye...






nak duduk diam2...hehehe....

Solihin Zubir said...

ish! syg la nk buang tv, radio n lappy.. heheh..

skandaLdariLangit said...

terpulang.

dulu kerana terlalu dijaga.

hati memberontak sendiri.

mencari jalan keluar.

bahaya. bahaya.

budak kampung said...

tak perlu dibuang
semue terletak pade siri sendiri


kalo tak malas,singgah la ayat2 bile nak mintak clash

RuSh D said...

kena kuat kalo x kena tutup..haha

Cik Aien said...

bak kate mereka, semua di dunia sekarang semakin laghoo :)