Sunday, April 10, 2011

.Angin.

 .google.



Angin membawa damai bertiup lembut,
menyamankan makhluk yang kepanasan dek panahan matahari.



Angin yang terus membuai-buai di langit, terbang pergi bersama burung-burung di angkasa.
Angin ini masih tidak puas untuk memberi ketenangan pada makluk.
Angin, terus berusaha untuk memberi ketenangan pada semua,
Angin membawa lagu permai.
Memberi ruang untuk anak-anak comel berkejaran bermain layang-layang yang menari indah di angkasa dek bantuan angin yang damai.



Tapi awas, saat angin tidak mampu lagi memberi ketenangan, kedamaian, kenikmatan, ketenangan,
angin itu mampu bertukar, bertindak luar kawalan diri, mampu memusnahkan apa yang ada di sekitarnya, termasuklah semua yang dekat di kalbu sang angin. Pada saat itu, semua bertindak membenci, menyalahkan angin atas kerosakan yang berlaku. Sang angin terus berlayar sendiri, menyendiri, terus terbang mengikut kitaran waktu, membawa diri.


Angin, yang sudah tidak mampu bertahan.
Angin yang semakin hilang damai.
Angin yang menunggu masa untuk menggila





.aku sang angin itu, angin itu aku. aku tahu, kalian tidak mahu dekati aku. 
.jaga jaga aku angin yang sukar diramal.
(kali ke 3 edit entry ini)

22 comments:

iwan de la roc said...

klu 'buang angin' ? mendamaikan ke? hehehe

kuSut said...

puitis plak dia ni skarg ni
:P

KUREKURE COMEL said...

kalau angin sepoi2 bahasa..mina laju2 je dtg...hehehe...


kalau kuat sgt...mina pun terhumban...hihihi

whitecappuccino said...

suka angin yg bertiup di kala tengahari yg terik..

CassiaSiamea said...

angin
mendamaikan
bertiup sepoi-sepoi bahasa

takkala bertukar
susah diramal
keajaiban 'makluk' ciptaan tuhan

p/s: kalau ko angin, aku mungkin kabus
dingin,kabur..

gedek! said...

hati-hati memandu dikawasan angin lintang...!

faiz said...

mmg damai bile ditiup angin..

ghost writer said...

kalau siang ada matanya yang menyala..

pasti ada suaranya yang mengegar...

dan tidak terlupa ada usapannya yang pada wajah kita...angin itu bisikan yang menenangkan ketika kita 'marah' dan yang memarahi kita saat kita 'lupa diri'.

Solihin Zubir said...

sabar.. jgn naik angin... =)

| Larasephia | said...

angin, bila dah dilepas, legaaaaaaaaa

HAHA :p

Afida Anuar said...

uishh takotnyer...takotnyerr...heh..

sabo sara..sabo...jangan berangin kuat sangat;)

Khairul Antasha said...

"jaga jaga aku angin yang sukar diramal"--- konon2nya ganas la tu..erkkk...

kamu ok tak?
semoga baik2 saja.. :)

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Biarpun angin itu bisa menggila
Tapi ia tidak bisa ingkar perintah
Tetap patuh dan taat..

catherine- said...

kemainnnnnnnn...

;p~


angin itu alam kita.
jgn buat dia marah.

cik teynteyn said...

wah wah .. mkn angin mcm ne pulak ? hihihi ..

neway, follow u dear.

*angelfromthedark~ said...

angin membawa seribu makna... :)

aiman rashidd said...

suka angin sebab sejuk :)
HUHUHU

tapi tak suak orang panas angin :) ehhh salah :p HAHHA

LALALLA enjoy your day :)

Wafiy Suzly said...

angin kentut lega, huhu

Cikya said...

jadi angin yang tenang ya sarah.. :)
tak mau ribut-ribut..
sebab yang tenang menjadi ribut saat emosi targanggu mungkin..
jadi lah ombak, setia menanti pantai, tsunami cuma terpaksa lumrah alam tatkala gempa bumi di laut..
tenang lah ombak..
tenang lah angin.. :)

Encik Psychopath said...

kalau benar anda angin.


tiuplah anginmu dibelakang tengkuk ku supaya geli-gelemen.

ctpayong said...

angin..banyak macam angin ade.

yang nyaman
yang ganas
-
-
-
tapi bila keluar dari perut
ikut mulut namanya sendawa
tapi kalau keluar ikut montot
namanya kentut.

apa jugak kakct meghapu ni. i'm sorry!

KHRLHSYM said...

Angin ribut sedap nikmatnya kadangkala angin juga mahu gaduh. walaupun sebenarnya tiada jasah, mahu sahaja menampar manusia-manusia pelupa.