Saturday, April 9, 2011

.menjengah.

mimpi itu datang lagi membuatkan zat zat badan ini diserap hebat.
tersedar dari mimpi dengan badan lemah longlai

mimpi itu,
jangan la datang lagi..
aku kan sedang berusaha membuang semua kisah itu
mengapa perlu menjengah masuk?


senyum.
ketawa.
itu luaran.
dalaman.
biar aku sorang aja yang tahu.
(aku lebih banyak pendam)


aku takut untuk tidur.
takut mimpi itu hadir.
sakit.
biar aku berjaga.
jangan biar aku terlelap.


********************************************


(aku kesuntukan masa untuk menjengah blog kalian.maafkan aku ya.)

30 comments:

aiman rashidd said...

harap kamu dalam keadaan ok :)

happy eh :) senym :)

happy weekend !

KHRLHSYM said...

kadangkala patut dikeluarkan sedikit. seperti ini. sekurang-kurang kamu lega :)

faiz said...

mimpi yg ngeri ke?

Khairul Antasha said...

hi intan maisarah yg ganas..

jgn pendam lama2, jgn pendam dlm2..

semoga kamu baik2 saja.. :)

mommylavender said...

harap intan baik2 saja~

Syukri Kamaruddin said...

wah kenapa ni??ada konflik dalaman ke mkcik??need a counselor??find me..eheh :)

intan.maisarah said...

tq kalian.
kata-kata kalian buat aku lebih tenang

JIJI YU said...

ape kate ko bace quran..

Nasriq said...

mimpi... mimpi... hanyalah mimpi... mainan siapa mimpi itu?

Cekodok said...

mimpi itu kadangkala indah.... kadangkala mengerikan.. begitu juga hidup tidak selamanya indah.. walaubagaimanapun hidup mesti diteruskan.. bukankah begitu?

iwan de la roc said...

mimpi tu kadang2 membawa tanda

Cik Ina minat Do do Cheng said...

makcik tak suka mimpi, selalu mimpi buat makcik sedih.

Monster Globalisasi said...

minum kopi o.. awas jangan minum milo.. nanti mengantuk..

belogkiter said...

selalu pun suka tidur. jarang mimpi

Wafiy Suzly said...

tp kau harus tidur. untuk tenaga

Mutiara Bernilai said...

kadang senyum dan tawa itu juga satu terapi,
walau hakikatnya waktu itu hati sdg terketar2 menahan tangis..

tak mahu meluah,
hanya mememdam,
tak mengapa,
asalkan kamu ke mana kamu akan alirkan perasaan dan sakit itu pergi..

alirkan,
kerana sesuatu yang tak mengalir akan bertakung dan menjadi busuk..

syg slalu dear!

bertahan!!!

aiman rashidd said...

truskan ketenangan :)

satu sumbangan :)

HUHU sumabgn buat diri sendiri !

ghost writer said...

jangan takut untuk bermimpi sekalipun ia sangat menakutkan kamu Mai...

sampai bila untuk kamu takut menghadapinya...keraskan hati deh.

bunga said...

semoga DIA memberi ketangan padamu..

mykhalis said...

semoga jadi kuat dan tabah

| Larasephia | said...

hah,
kalau begitu teruslah paksa diri berjaga,
esok2 yang seksa kau jugak.

kenapa fikir macam nie babe?
patutnya lebih ngeri mimpi2 yang singgah, lebih teruja kau nak lelap mata,
supaya dalam mimpi tu nanti kau boleh belajar berperang dengan yg jahat

dunia nie tak lagi penuh dengan manusia2 yg hatinya suci

tolong sedar.

Anonymous said...

semoga kuat...

lavender harum wangi said...

aku suka mimpi. terkadang aku berimaginasi sesuatu yang tak dapat aku lakukan di dunia realiti tapi dapat aku penuhi di alam mimpi.



tapi mimpi ni buat tidur aku jadi tak berkualiti~ -.-"

intan.maisarah said...

lavender harum wangi -
mimpi itu subjektif.ada mimpi yang indah. ada mimpi yang ngeri.


anonymous -
terima kasih


| Larasephia | -
dunia penuh dengan manusia yang hampir durjana hatinya.
ku takut.
ku belum kuat.
^^


mykhalis:
terima kasih

bunga:
:) Dia sentiasa memberi ketenangan padaku.


ghost writer :
hati ini baru beransur ansur menjadi keras ghost.
masih baru.
tetapi mimpi tu kerap hadir.
dugaan barangkali :)


aiman rashidd:
=) senyum aiman


Mutiara Bernilai:
ku akan terus bertahan.
hati ni perlu tabah
Dia sentiasa disini
sayang kamu selalu



Wafiy Suzly-
aku baru terjaga dari tidur

intan.maisarah said...

JIJI YU :
quran pengubat jiwa


Nasriq
mimpi mainan tidur.
mainan iblis
:(


iwan de la roc:
tanda apakah itu>


Cik Ina minat Do do Cheng:
sebab itu saya takut untuk bermimpi


Monster Globalisasi :
ku pilih air limau suam


belogkiter:
baguslah begitu
:)

Republic Aku said...

quran pengubat jiwa----adakah benar..

Ihsan Arifin said...

mainan perasaan semata usah diikut sangat

habsahharun said...

Kamu ok kah wahai sara?
semoga baik-baik saja :)

gedek! said...

Jangan selalu pendam...

Nanti berkompol menjadi dendam...!


:)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
malam yg panjang tentu banyak mimpinya...