Thursday, April 14, 2011

.kEsaYangaN.

Kereta itu meluncur keluar dari perkarangan rumah dan berhenti sebaik keluar dari pintu pagar.
Kelibat seorang gadis berbaju kurung keluar dari kereta, berjalan untuk melaksanakan rutin , menutup pintu pagar.



Kereta itu meluncur, berhenti di lampu isyarat.

"Senyap aja anak mak ni kat belakang ni", kata mak sambil kepala menoleh ke tempat duduk belakang..

"Eh, abah, sara tak ada.."

"hah?!" abah bersuara, terkejut.






maka, abah berhenti di seberang jalan .


sara melintas jalan,
ke kereta,
buka pintu.


"hahahhahahahha" dekah ketawa mak dan abah.

"nasib baik la mak perasan masa di lampu isyarat. kalau dah sampai kampung macamana?"kata mak

"itu le, la lain kali khabor le bile dah masuk kereta, ini idak senyap aje. bukan nak talipon kabor kamu kene tinggal".


"Macam mana nak bagitau, hp dalam kereta. kunci rumah dalam kereta, dah la kene tinggal, tak boleh masuk rumah "




nasib baik gua ganas, hati suci, sabar,

(tuhan aja tahu perasaan keluar kereta,
terus abah meluncur laju ,kene tinggal,
terkebil-kebil sorang-sorang, muka blur di bahu jalan.)

18 comments:

sumaiyah mokhtar said...

hahahaha kelaka je :)

JIJI YU said...

member aku pernah tertinggal bini die kat grik..

KHRLHSYM said...

kehkehkeh :p

delarocha said...

dah macam kes buang anak..huhu

Nasriq said...

hoho... sikit lagi nak kena tinggal ek... hoho... habisla...

aisyah ahmad said...

heheh..nak kate padan muke..tak sampai hati..hehe..;p;p

sabau jek le..boleh plak tecicir yekk.

belogkiter said...

lah... kesianya .. heheh.. lawok pon ada

ainraus said...

hahahaha. intan, intan. mesti masih blurr macam dulu kan?

intan.maisarah said...

sumaiyah mokhtar: senyum aja lah :)

JIJI YU : sampai ke grik? adoi


KHRLHSYM :
hehe .kamu senyum,ketawa

delarocha:
sampai hati kamu
haha

aisyah ahmad
sabau aja la den.
anak mithali :p


belogkiter
hiburan kehidupan


ainraus
blur itu aku masih sama
pemikiran aje makin rumit
badan makin melebar
hehe

Naddia said...

erk..tak tau nk gelak ke nk kesian^^

Wafiy Suzly said...

mesti mase tu terpinga pinga kan kan kan? haha

Wafiy Suzly said...

msti mase tu terpinga pingan kan kan?

alongxp said...

kn tggl kat lua ok lg,ni ade kes kat luar negara,die lupe nk anta anak die ke nursery,die g bwk smp tmpt keje,die telupe die tertinggal anak die dlm keta,time blk keje tgk anak die da mati dlm keta...

aisya said...

kesiannye.. tp kan, lawak pun ade.. hehe

lady.fw said...

situasi ni sangat comel. hihihi

Cikya said...

adeh..
dasyat jugak..
semua tertinggal dalam kereta, tak buleh buat apo dah.. ^^'

storyfromme said...

kesian gila.kalau fad da nangis hentak kaki da jerit panggil mak.

AkuMuzikFilem said...

hehe kelakar rasa