Sunday, April 3, 2011

.mata tiga.

" sara, jangan tidur, teman abah kamu drive", pesan maksu kesayangan.

meluncurlah kereta ,keluar dari perkarangan rumah kampung opah.
baru sahaja keluar dari perkarangan rumah.

"eh, sara, nampak tak cermin mata abah", tanya abah
"hm, tak ada pun"

"abah , letak kat atas meja kat depan tu, kamu ambil tak?",

(sara buat muka blur)

"itu la kamu, tak perihatin, cuba la perihatin sikit, semua nak harap kan abah, tolong- tolong la sikit, semua benda abah nak pikir, dah nampak tu, ambil kan la untuk abah..";

(tak pasal kene bebel free)

"dah, kamu pergi lari balik, ambilkan cermin mata abah".




maka, sara pun berlari lah patah balik.

"mak suu... maksuu........ ada nampak cermin mata abah tak atas meja tu",


"tak nampak pun maksu,"

"kak cho, ada nampak cermin mata abah tak?",.

"bukan pak ngah tadi pakai cermin mata ke?",

"tu la, maksu pun nampak tadi".

"abah bawa dua cermin mata kot"..aku mencelah, gaya konfiden

"cuba kol abah tanya".maksu beri cadangan bernas



"nyah, tak jumpa pun cermin matanya... nyah bukan pakai cermin mata tu ke?".

"hahahha.. haah, ada ni ha kat mata".kedengaran suara abah gelak besar dari jauh.

.......................................................................................................

homesick ni.
mak, meh la datang sini.
ajak semua orang.
ambil sara.
lepas final
kita ke langkawi terus!

33 comments:

mykhalis said...

serius???? awak tak perasan jugakke?>adoiii

Ada apa dengan DARA

Rainbow said...

hahaha rain penah kena situasi ni! penat sajer kan.. tapi bila kenang balik lucu n best lak.


sedey tingat mak ke yunk? sedey n rindu bila ingt org yg kita syg.....

ummu said...

assalamualaikum Sara,
cerita lawak hujung minggu,thanks membuatkan akak tesenyum

Wafiy Suzly said...

ooh kat rumah panggil sara.. :)

@tiF said...

heheh... kelakar2..

JIJI YU said...

sebab tu aku taknak pakai spek..

HEROICzero said...

hehe. bila final? sikit lagi sikit lagi.

=)

Khairul Antasha said...

hahaha.. Awak pun tak perasan ke? Aduhhh..

Sy pun ada gak cite psl cermin mata ni.. Cite kelakar gak...hehe

anym dan dunia said...

haha. cam ma saya lar .

Raji berkata said...

hahahaha ayah kau nk bergurau2 dgn kau ker nih ;D

skandaLdariLangit said...

hahaha. semalam ska.

rumet, nampak spect ska tak?

tu kat tangan.

erk.

Syukri Kamaruddin said...

hahaha kasian watak sara tu kan..bebel dpt..penat pon dpt..keh3..
tp yg pnting pahala pon dpt :)

cik ubi said...

haha..funny

- koroe - said...

haha. ape kes homesick.




balik aje lahh

whitecappuccino said...

hehe..abah oh abah!

Afida Anuar said...

he he...

kesian kat anak abah, berlari ke sana ke mari cari cermin mata..padahal dah pakai!>. heh!

Republic Aku said...

hehe...

Nasriq said...

:)


biasa la tu kadang2 khayal...

april said...

haha..
spek mata kat mata pun lupa..
kelakar lah mak ayah ni bila ingat balik..

beri jarak pada diri untuk merindu keluarga.
rindu manis :)

ghost writer said...

haha...

biasalar ayah kamu kan dah semakin berusia dan rabun..pasti sebab kerabunan yang sangat teruk sehinggakan cermin mata yang terletak kat mata tuh tak nampak..

sian ayah kamu

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Apa boleh buat kan! Ayah tu tak perasan..

bunga said...

hahaha...aduhh..sakit perut gelak..wakak

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

sy selalu terkena pada pen...bile nak gune tercari2 padahal ada kat poket baju huhuhuhhhh

NICK IRFAN said...

hahahaa dia pakai x sedar ke? sian awk kena berlari2...

Cekodok said...

adeh... sebab selalu pakai.. tak sedar la tu.. adehhh

Sham said...

har har nasib baiklah dia bapak ye...

faiz said...

kesian dia homesick..sabar nak habis dah tu kan..

delarocha said...

aduhhh

KHRLHSYM said...

haha, saya pernah juga cari kaca mata, tapi sebenarnya sudah pakai. hihi

Encik Psychopath said...

dasar seorang abah.

Cik Aien said...

haha! serius, kdg2 ain yg bermata empat ni lupa yg ain pakai spek!

kechixx said...

kelakar laaaaaahhh tapi kiuuuut;)

belogkiter said...

isy.. teringat dulu mak pernah carik cermin mata tapi rupanya kat atas kepala