Tuesday, April 5, 2011

.rona hitam.

Bila kain putih di usik dek rona hitam
warna putih kian hilang seri
kian pudar cahaya
kian hilang tarikan

jaga kain putih
jangan biarkan rona hitam mencemari
jaga elok elok
jaga molek molek


boleh tak ni?
tak boleh tak apa la.
nak buat macam mana..

31 comments:

bujal X said...

seputih2 lembar tetap ada bintik hitam.itu fitrah.

Cekodok said...

kain yang putih andai kena dengan artisnya hasilnya menakjubkan....

rainbowcloudy said...

tidak semudah kata..

tu yg mampu aku katakan..
tapi harus mencuba sedaya upaya utk memutih kain

geeds said...

yang penting usaha.

geeds said...

yang penting usaha.

nurniyusoff said...

takleh ... kalo hitam tu mmg tak la.
may be letak kaler len ... merah ke, ungu ke

catherine- said...

boleh la boleh..
datang kerumah ku..
(mas idayu)

Syukri Kamaruddin said...

boleh mak cik!!!

Republic Aku said...

memang jaga ni....

maCy said...

boleh. tapi mungkin susah sikit.
boleh, tapi yg hitam itu nampak menyeronokkan..

d_tieah said...

Bila kain putih terkena setitik warna hitam sekalipun, cepat cepat bersihkan semula.. Agar ia nampak bersih dan suci lagi..


Entry Terbaru : Alamak! Video 'Panas' Dah Tersebar..

HEROICzero said...

kain putih. sekali tercalit, basuh pun, putih nya tetap lain.

ironik.

Wafiy Suzly said...

kalau pkai klorok untuk putihkan kecacatan tu? boleh tak?

Afida Anuar said...

boleh..boleh..insyaAllah..

kain putih, kalau dah hitam..susah dah nak tanggal..melainkan kena cuci sungguh2...

mommylavender said...

tak semua hitam...menjijikkan, tak semua putih tu bersih...putih itam kehidupan kita yang corakkan

mindproject said...

dalam proses pemutihan...

ghost writer said...

mengapa ada sang hitam..
bila putih menyenangkan...

ghost writer said...

terlupa nak type...

itulah keseimbangan..

bunga said...

semua kita yang corakkan..:)

gedek! said...

rona hitam juga penting dalam kehidupan...

kan?

:)

faiz said...

btol tu..jgn sampai hitam tu dtg..kelak susah nak dibuang..

sahromnasrudin said...

putih dan hitam saling melengkapi..
lengkapkanlah ia ya

Cik Aien said...

kain yg putih, umpama kita yang lahir sesuci dari dosa.. bersih dari kejahatan...

bila dh besar, dicemari wane kehitaman.. yg mane dosa2 makin menggunung, hasutan syaitan mencemarkan kain putih yg suci tu..

..hnya tafsiran cik ain..

mykhalis said...

kalau rona hitam tue kecik lagi,,cepat2 hapuskan..nnt bila dah merebak,,takut tak terkawal

Tips supaya blog sentiasa diingati

Kenangan lahir 80-an

Ada apa dengan dara

khalis datang ziarah di sini

fyna said...

boleh2...
hehehe...







jom singgah n follow belog fyna.
http://inibelogfyna.blogspot.com/

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Begitulah hati jika dicemari dengan maksiat ia akan tercemar dan bertitik hitam. Andai dibiarkan ia bisa menjadi besar keseluruhannya dan hati akan menjadi hitam..

Mutiara Bernilai said...

Allah..

hati yg seawal fitrahnya putih, kini legam ,egap kerana dosa yg berkarat..

terima kasih dear..
post ni wat i reflect myself..

luvs~

Frodo Baggins said...

... fahami, cari titik keseimbangan itu.

Frodo Baggins said...

... fahami, cari titik keseimbangan itu.

delarocha said...

susah klu nak sentiasa putih

kechixx said...

yang putih bertukar kuning ke brown nan...sebab terkena air paip yang berkarat..;p