Monday, July 11, 2011

.did you know? .



tahukan anda bahawa lidah itu mampu membunuh?
tahukan anda dengan berkata-kata,
kita mampu mengembirakan dan menguris hari seseorang?


tahukan anda bahawa
dengan berkata-kata

sesorang mampu menjadi lawan
sesorang mampu menjadi kawan?



tahukan ada perang mulut lebih hebat dari perang senjata..


tetapi bagi aku
perang dingin
tanpa suara
tanpa khabar
tanpa luahan
tanpa tindakan
lebih sakit dari perang mulut/kata-kata.

44 comments:

Anisa Hang Tuah said...

lidah berbahaya

catherine- said...

jgn marah rin.

rin x sengaja.

:(

Bidadari Syurga said...

tepat sekali... tulah dia... diam tu membunuh secara rohaniah... aduh.... terasa nie... huk huk huk

tepijalan said...

yang namanya perang memang akan terkesan :)

Rain said...

menghirup rindu yg sesakkan dada,
menghela nafas ku tggu kabar dia..

bg ruang, bg masa
utk berfikir
ada jln keluar...
pasti..

bersabar :)

Afida Anuar said...

Dingin lagi membekukan...

Manusia tu macam-macam...

JIJI YU said...

haha..lidah lagi bahaya dari asid

AkuMuzikFilem said...

bak kata khrlhsym. bisa kata-kata lebih membunuh dari senjata fizikal

nawal addina said...

lidah lebih tajam dari pisau :)

James Alexander said...

biar perang mulut atau perang dingin, ia tidak terkesankan bg ku...

sebab kalau nak perang, meh sini... perang betul2...

delarocha said...

perang tanpa suara.
memang sakit.
entahkan marah entahkan tidak.
entahkan benci entahkan tidak :-)

monologtinism said...

perang dingin tanpa suara memang menyakitkan.
kenapa tak cuba berhentikan saja. buat demonstrasi aman.

Miscellaneous Smiles said...

perang dunia ke3

*tetiba~~

Nasriq said...

lidah tak bertulang malahan kadang2 bercabang...

RepublicAku said...

aku boleh mati akal kalau terkena begini...keh3

my only closet said...

SETUJU! silents killing mee.

khairul Antasha yang tak BOTAK said...

tahu tak ape

sabo je la..

bersangka baik je yeeee

mana tahu ada sesuatu yg 'mengganggu' di sana...

kamu kan tahu situasinya mcm mana skang...

kena belajar menerima dari skang ya...

intan.maisarah said...

cik tak botak :
entah la
rasa sesak dengan keadaan begini.
kamu tahu kan
aku jadi macamana kalau perng dingin
sangat tak stabil

Bila Ku Kata Cinta... said...

perang dingin boleh wat saket jiwa...huhu

ejulz said...

betul3.. lidah memainkan peranan yg penting dlm hidup..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Sabar Ye..

azmalina said...

aku xsuka apa jenis perang pun :(

Kapten Atok said...

ok. mood perang dingin ke ni

Pembunuh Tanpa Bayang said...

itu adalah racun berbisa yang membunuh dengan senyap!

Asrul "iLham" Sany said...

akan 'berperang' jika rasa perlu saja...

[sutera kasih] said...

kalo dipendam kata2 drpd meluah..tu lg berbahaya sbb kalo dh terluah, meletus mcm gunung berapi huhu

ghost writer said...

aku pulak rasa lebih teruk kalau perang psikologi..kadang aku mampu bertahan kadang aku rasa macam nak menang.tapi kadang aku punya mental macam nak pecah pun ade.

bunga said...

betul2..pernag mulut mmg menyakitkan hati..heee

Pencacai Alim said...

lidah itu senjata plg bhy..

sifu im said...

gigi juga pembunuh yg lebih tajam dari lidah..haha

Aujinz said...

betul betul betul..

ORLANDO AHMAD AL BUAYAK said...

ade 2 jenis senjata bahaya, lidah dan pena...

Diyana said...

mulut sgt bahayaa

maCy said...

dia lancar perang, aku turut sahaja. malas.

A.s.t.i.n.a said...

saya jatuh cinta kerana kata2..
sangat jatuh cinta..

apabila berjumpa kali pertama agak terkejut juga sebab errr.. skip.

tapi disebabkan terlanjur jatuh cinta pada kata2 itu, mengikat 2 hati menjadi satu... oh kata2.. sgt berkuasa..

A.s.t.i.n.a said...

yank, mintak emel adress ya.. mau invite ke bloggggggg~

mel ke dygastina@gmail.com

gedek! said...

sup lidah juga bes!

ekmal said...

lagi2 lidah org yg jahat, perang dingin + perang lidah..amacam?hehe

ikhmalyusoff.blogspot.com

CassiaSiamea said...

perang dingin??
dia tau ke kamu nk berperang??
perang sebelah pihak xkan menjadi..

~Kisah Hati~ said...

aku lebih suka diam... jika aku bersuara pasti ramai yg terluka... kerna ayat aku berbisa...

vampire's lovex said...

lidah lagi tajam dari pedang,,,,

jaga jaga !!

A.s.t.i.n.a said...

dek kesedapan itulah... lidah perlu dijaga..

kan kan dak cantekkkkk..

SYARIFF HAIKAL said...

TP SKRG..LIDAH TU UMPAMA PEDANG YG SMKIN TUMPULL..KUASANYA KURANG..TP KEYBOAD DAN TANGAN YG MENAIP BOLEH MEWUJUDKAN PERANG YG BESARNYA X HOLEH NK DIHITUNG AK KIRA.

Acap Baik said...

kn? sakit kn? tp knapa xnk damai? bukan xnk bukan x tahu. tp