Wednesday, August 3, 2011

.nyum nyum..

Gua suka jujur - jujur ni, rasanya garing rangup, kalau di kunyah ada bunyi krup krup.. perggghhh..nikmat tahu.. tapi gua perlu hadam semua kesedapan jujur ni, perut boleh terima ke tak, belakang kira. Yang penting nikmat jujur tu memang ummppphhh... lagi ummmppphh dari "nikmat" pembohongan , sebab rasa pembohongan ni lain macam sikit, ada rasa kelat kelat hamis.

46 comments:

bujal X said...

tapi kekadang jujur pahit~macam ubat~haih~

intan.maisarah said...

ubat untuk bagi sihat kan papa ainul kan.

CassiaSiamea said...

makan~~

intan.maisarah said...

ye..aku cuba makan.
walaupun seksa sungguh nak masuk makanan dalm mulut.

nurniyusoff said...

telan!

James Alexander said...

baguslah andai kamu boleh menelan segala kejujuran...

kerna bukan semua boleh cuba menelan nya ...

intan.maisarah said...

nurni : telan dah. hadam pun dah


james : tak semua yg ditelan itu enak..tapi nikmat yg utama

d_tieah said...

Jujur itu sempurna.. *Noktah*

Entry Terbaru : DNA Babi

Tukang Karut said...

kadang2 jujur itu manis, kadang2 pahit, kadang2 masam...

PK said...

kalau cerita bab jujur ni, memang gua lah orangnya. tengok muka gua, maka nampaklah jujur itu.

ORLANDO AHMAD said...

benda2 keras susah nak hadam

dill said...

jujur pahit perit lebih baik dari dibohongi bagi penyedap rasa.

dill.

Waqheh said...

kelat seperti pisang mentah yg dimakan bersama getah2nya...

JIJI YU said...

agama mewajibkan agar jujur

delarocha said...

selamat menjamah

penjajah minda said...

macam ginseng.tongkat ali.kacip fatimah.

uSu iJamm said...

Jom buka puasa dengan jujur..

Qaseh dalia adelia said...

kalau di makan oleh pembohong jujur kita ?

ghost writer said...

kejujuran itu tidak ditelan.ia tetap sama dengan pembohongan yang harus diluahkan...haha

a.samad jaafar said...

pandainya bermain dgn kata-kata..
ada orang kata, kadang2 pada zaman ini.. kejujuran sering pula memerangkap diri.. hmmm.. ntah laaa..

belog|amiyo said...

aku benci penipu...

noah said...

oh, ini jujur bagi intan jika diterjemah kepada rasa lidah ye. ala2 hamis dan rangup gitu.

nasyrun said...

payau juga, macam telan air liur sebelum gosok gigi

Cikya said...

jujur, nak mintak maaf banyak-banyak..
*hantuk kepala kat dinding..

sekali baca macam tengah makan popia..hurm

catherine- said...

senyum ada 2 makna

senyum kerana jujur
atau
senyum kerana menipu

macamana nak tahu jujur dan tipu itu sis`??

si para para said...

kata orang walaupun pahit terpaksa di telan...
:)

Kapten Atok said...

ko jujur apa yer? :)

gedek! said...

NGAP je la...!

hanaahmad said...

aku rasa dalam kejujuran tetap ada pembohongan. bohong untuk pertahankan kejujuran. hmmm

Power Rangers Hijau said...

sangat tak enak bila kejujuran dicampur adukkan dengan pembohongan. rasa macam nak mati pun ada. :(

SYARIFF HAIKAL said...

OHHH PEMBOHONGAN RASE KELAT KE??.HHEE..JUJUR TU ADA CM RASE AISKRIM BASKIN ROBIN X INTAN..HEHE..


YE JUJUR..TP INTAN ORG YG X BERTERUS TERANG, ADKAH DIANGGAP X JUJUR ORG ITU, SETERUSNYA ADAKAH IA DIANGGAP BERBOHONG??

S..U..D..@..I..S said...

harap jadi spt minyak dan air tidak bercampur...

Mutiara Bernilai said...

kadang berJujur itu sakit, dan memilih utk tidak berJujur pun sakit,,

hu~

wa khairul onggon said...

Jujur itu senjata org beriman.. Berkata benarlah walau apa sekalipun.. Selamat berpuasa Intan.. :)

Encik Psychopath said...

tak pasti samada awk suka kejujuran sy.

bloghok said...

AKU INGAT NAK TIDUR

Bidadari Syurga said...

sebahagian kawan yg lawan saya rela diam... dan ada sebahagiannya jujur tu keterlaluan... heeeee telan aja awak....

A.s.t.i.n.a said...

bergantung pada ketikanya..
andai jujur itu melukakan.. lebih baik berdiam dari berbohong... sis tak pose tau arini (moootiffff apekah Astina)

~SaL IjOu~ said...

Jujur itu bagus..tp jgn jd lurus bendul~ ^^

^baju kurung^ said...

"honesty is the best policy"

Pembunuh Tanpa Bayang said...

laparkan kejujuran.....

Rain said...

berbohong itu fantasi minda

shizuka said...

jujur sedap dihadam.penipuan sedap di buang

AciD+ said...

Saya Seorang yang Jujur Boleh diterima? :p

SuRayA^i. said...

tapi jujur pon kena bertempat =)

[sutera kasih] said...

jujur itu sedap, tipu itu pahit