Saturday, September 3, 2011

.tersedar.

Kadang - kadang, kita perlukan satu hentakkan untuk menyedarkan kita dari perkara yang kita fikir indah padahal ianya sebenarnya membawa kecelakaan. Bersyukurlah jika kita disedarkan , dan kita masih punya waktu untuk memperbaiki segala kesalahan dahulu walaupun semuanya hampir terlambat, namun tak salah untuk mencuba.



Janji aku pada bintang, akan aku berusaha bersungguh-sungguh untuk memperbaiki diri ini dan menebus segala kebodohan aku dahulu, akan aku cuba sedaya upaya untuk turut serta bersinar bersama- sama kamu di angkasa sana.



.nanti aku singgah ke teratak kalian ya. ^^

30 comments:

dill said...

hentakan membuka mata dan minda.

dill.

Encik Psychopath said...

Tak sampai hati nak hentak Sarah

T___T

wasabi.senpai said...

hentak segalanya.biar hentakan itu buat kita sedar, hidup ini untuk siapa.

geeds said...

doa saya pada sara agar kamu dpt capai apa yg dihajati dan bersinar spt bintang2.aminn. :)

James Alexander said...

tersedar dalam jaga itu sememangnya sesuatu yang perlu...

delarocha said...

kena simbah dgn air sebaldi juga mampu buatkan kita tersedar.

theRandomcraps said...

bagus.

ORLANDO AHMAD said...

selalu kena pijak kaki utk buat gua tersedar dari tido keh3

Tukang Karut said...

dah terhantuk baru terngadah...

lavender harum wangi said...

tersengguk masa tidur pun boleh buat tersedar jugak. hihi

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Berjanji pada bintang?
Intan, kita hanya boleh menyatakan janji atau sumpah setia pada Allah SWT (بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّـهِ ). Hanya Allah SWT saja yang berhaq bersumpah dan janji terhadap makhluk ciptaanNya. Adapun dari segi berjanji dgn manusia (وَحَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ ) yang diperbolehkan, itu lebih kepada hubungan mua`malat namun, kesemuanya akan dituntut dgn kuat diakhirat nanti.
Wallahualam.

JIJI YU said...

hentakan tu mmbuatkan kita ingat tuhan

intan.maisarah said...

:)

penjajah minda said...

=)

Afida Anuar said...

Bintang tersenyum...panjang...

Puteri said...

tapi jangan hentak kat kepala..sbb nanti nampak bintang2 kecil menari2 disekeliling kepala.. ne no ne no..

*kadangkala dah sedar tapi sengaja mematikan diri

monologtinism said...

atau perlu menampar diri sendiri.
sedar la sedar la. sedar la.

hm. sukar
.
.
tapi tak mustahil

maCy said...

aku ada.

maCy said...

untuk kamu.

maCy said...

selamanya.

Khairul Antasha said...

hi orang sibuk

izfanora said...

subhanallah..

kata2 yg ringkas, namun terkesan di hati..

yatie Awang said...

Alhamdulillah andai kita masih tersedar

NeoBalanoCarpus said...

tersengguk2 dalam kelas...(sambil menguap)...sebbaik ada org tlg kejutkan...;D

Asrul "iLham" Sany said...

asalkan berubah tu demi kerelaan dan kebaikan diri sendiri... ;D

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

hentak la ..sampai bintang itu jatuh

HEROICzero said...

hentak biar sedar . kalau dah tak sedar , hentak sampai mati .


=)


Setiap yg berlaku bukan untuk kita mengaduh , tapi untuk kita lebih matang . pandang luas .

Bidadari Syurga said...

hurmmm... andia hentakan itu dari DIA... rasanya sebarang perubahan berbaloi... tanpa perlu kita menghitung... kerena dia Maha mengetahui....

p/s: nice one...

Rtp Farra Arisha said...

bagusnya jikalau tersedar dlm realiti..bukan di alam fantasi right?? :))

~Kenanga Suchi~ said...

bagus sara.
kita belajar dari kesilapan.
jadi kita yang baru.