Saturday, October 1, 2011

.perempuan itu indah.

Perasan muka macam ni

Kata Katijah kepada Siti Salina (Salina,1986- A. Samad Said)
" Laki-laki banyak Inah. Ada yang boleh dipercaya, ada yang tidak. Ada laki-laki yang benar-benar endakkan kita, dia datang meminang kita, kawin dengan kita, beri kita makan, jaga sakit pening kita, jaga rumahtangga kita, dan kasih pada kita sampai kita mati. Laki - laki begini susah nak dapat. Kalau kita dapat, beruntunglah. Ada laki-laki pula hendakkan kita bukan hendak betul-betul. Dia endak rosakkan kita sahaja. Dia endak hisap madu, dan madunya tak ada, kita pun dibuangnyalah; kita tidak dipedulikannya. Laki-laki serupa itu banyak dalam dunia."

"......Laki-laki bukanlah dia seorang dalam dunia. Banyak. Carilah laki-laki yang betul-betul sayangkan Inah. Carilah yang benar-benar endak jaga Inah sampai tua. Ya, carilah orang macam tu. Barangkali susah endak didapatkan, tapi carilah. Inah masih muda, masanya masih ada........" 

..................................................................................................................................................

Setiap dari kita mengharapkan yang terbaik  untuk diri kita.
Siapa tak mahu bertemankan mereka yang setia menyayangi dan kasih pada kita selamanya
tetapi bagi aku, untuk mencari yang sedemikian, diri ini harus dipastikan agar setia,sayang,taat dan kasih dahulu pada Pencipta .

.owh.. tentang cinta dan lelaki, aku letakkan paling terakhir dalam senarai,(mungkin sudah tiada dalam senarai) aku rasa, aku bakal menjadi gadis yang bercinta dan berkahwin dengan kerjaya.


Mohon yang terbaik buat rakan - rakan taulan.
Saya sayang pada semua yang ada disekitar saya.

Mathila Mansor,  saya sayang , rindu kamu.
Khairul Antasha, saya sentiasa ada buat kamu
Rin Catherine , dalam hati saya ada kamu.

34 comments:

dill said...

saye rase saye pun berkahwin dengan kerjaya

dill.

SaladineCode said...

asalamua'aliakum
lelaki baik-baik akan mendapat wanita baik baik ..

insya ALLAH ..

shameel Iskandar said...

wanita yg baik utk lelaki yg baik, tapi andai sebaliknya yg berlaku.. di situlah terjelma Di Jalan Dakwah Aku Menikah.

ghost writer said...

dalam mereka bertiga,jangan lupa selitkan aku sekali.haha.

ops!terlupa kalau aku termasuk laki-laki yang bakal hilang dalam senarai.aisehmen!

~Kenanga Suchi~ said...

kita tarik pengalaman untuk ajar kita
agar esok kita lebih cerah
cahaya itu ada di depan
buat kamu Sara~

intan.maisarah said...

dill : harap kamu tidak terlalu obses dengan kerjaya


SaladineCode : InsyaAllah


Shameel : jika itu jodoh yang diberikan, terima.


Ghost : aduh. kamu tidak hilang dlam hati ni

Afida Anuar said...

betul ke kamu mahu bercinta dan berkahwin dengan kerjaya..fikir baik2 dik...

JIJI YU said...

satu masa nanit ko akan merasa kekosongan itu..kerna ia juga fitrah sang hawa

Tukang Karut said...

ramainya yang nak berkahwin dengan kerjaya...

monologtinism said...

me too. i love every single person that i love !

much !

Benrauf said...

untung jadi lelaki boleh berkahwin empat. isteri pertama kereta, isteri kedua kerja, isteri ketiga manchester united, yang keempat barulah perempuan. :D

cik nurussalwa said...

perempuan itu.. INDAH..

Anonymous said...

Kamu dah cukup ideal? mesti ingat lelaki bertindak berdasarkan perangai pasangan. Kalau berterusan kamu akan jadi anak dara tua.haha!

delarocha said...

selagi ada masa.
jangan sampai kesuntukan masa.

penjajah minda said...

entah aku nie lelaki yang jenis mana. haishh

Jo Qusary said...

rasanya aku dah sampai ke tahap berkahwin dgn kerjaya itu... hm

Cikli said...

lelaki tak INDAH... lelaki hensem

Bidadari Syurga said...

salina.... heeeee... long time ago... lama dah akak tak selak buku tu... simpan aja... kisah salina byk hitungnya...

buDAK keCIK said...

perempuan itu mmg indah. laki yg buta je xtahu menilai keindahan seorang perempuan ;p

Khairul Antasha said...

nikmati saja... :D

sahromnasrudin said...

untungnya mereka bertiga kan..

semoga kalian terus menjadi sahabat yang sejati :-)

Pembunuh Tanpa Bayang said...

masih ada ruangkah buat saya menyelit di setiap helaian hati kamu?

ini sanagt manis sepertu gula.tapi saya takut pada yang terlalu manis. =)

Pembunuh Tanpa Bayang said...

gadis pada gambar ini cantik =)

zuar said...

sayang awak jugak.haha:-p

hanaahmad said...

sara, mana nak cari novel Salina tu eh? dah lama cari.

jom berkahwin dengan impian. :)

HEROICzero said...

lama2 aku rasa korg ni dah lain macam . ha ha ha ha.

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

lelaki tetap pemimpin terbaik untuk sorang wanita :)

ORLANDO AHMAD said...

gua enjoy dengan tugasan2 harian gua, rasa nyer nak pinang die

L said...

waaaa.. huhu... napa la ak alegik dengan novel.. huhu


derhaka pada ibu bapa??=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/10/6-jahanam-3.html

Mutiara Bernilai said...

kamu!

jum bercinta dgn Pencipta!



nama mutiara xdop..

T__T

Rtp Farra Arisha said...

all the entries i read today mostly about love and love..:)

btw, cinta is always around us, but hanya kmu tidak menampakannya. cinta berbagai perkara.

budak penjara said...

sama la..pompuan pn bukan sorang je lam dunia ni..hehe

Penghuni 60 said...

jikalau perempuan itu indah, lelaki itu penyempurna keindahannya.

theRandomcraps said...

laki-laki.