Tuesday, January 31, 2012

.tempurung.


  Tersergam indah teratak itu. Teratak yang letaknya di daerah paling dalam , teratak yang letaknya di kawasan yang paling hujung daerah itu. Di dalam nya tersusun perabut - perabut antik yang penuh dengan keunikkannya yang tersendiri.

Ada sebuah bilik kecil di balik tangga, satu - satunya bilik yang paling kecil dan kusam di dalam teratak itu. Minimal namun terkandung beribu kisah.Kisah suka duka penghuni teratak ini.

 Bilik itu terkunci dari dalam , dan di dalam bilik itu terisi sebuah peti konkrit yang cukup kukuh.Cukup kukuh hinggakan jika di letupkan oleh senjata yang paling hebat sekalipun, peti itu tetap berdiri teguh.

Peti konkrit itu bewarna jingga terang yang bersinar mekar serta menyakitkan mata. Peti yang berkunci itu sebenarnya terisi sebuah tempurung usang , di bawahnya terkurung seekor cengkerek yang tak putus putus menjerit meminta tolong supaya dikeluarkan dari bawah tempurung gelap itu.


Menjerit meminta seseorang untuk membebaskan ia dari terperangkap di bawah tempurung yang berada di dalam peti jingga yang letaknya di dalam sebuah bilik kecil di balik tangga milik sebuah rumah yang tersergam indah yang berada di  hujung daerah.

21 comments:

TheBeybeh said...

anda cool.

Tea said...

Macamana cengkerik itu boleh ade di situ... Kenapa trmpurung tu diletakkan dlm peti oren.. Rasenye tempurung tu kot yg buat cengkerik tu tak selesa.. Kuarkan tempurung tu.. Letak mcm kusyen2 sikit.. Sedap tido..

Woofer Storm said...

cntik gambar..

lucu komen kak tea ni..gigit nak?hahaaa

Iffah Afeefah said...

HebTnye

padahal sal tmpurung je pon

Iffah Afeefah said...

HebTnye

padahal sal tmpurung je pon

sahromnasrudin said...

suka komen blogger tea kat atas tue..comel je komen dia hihihhhhh

missSenget said...

teringat lagu aku maafkn kamu-jamal abdillah..

hihih..

delarocha said...

parody dari 'aku maafkan kamu-malique n jamal' kah?

ghost writer said...

cengkerik yang kena sumpah oleh the witch jahat nih..

Ichsan Afriadi said...

Tak paham @,@

~SaL IjOu~ said...

kesiannya..xde sape ke nak selamatkan cengkerik tu~

♥ p a a n i ♥ said...

gambar tu cool

L said...

hehe, meh L nk selamatkan cengkerik tuu

jom baca sekejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/sila-baca.html

theRandomcraps said...

sian cengkerik.

yad'z said...

gambar sangat cantik n ohsem... and entry sangat ohsemmm.. tinggi imaginasi.. =)

Rain said...

"aku mohon kebebasan" kata si cengkerik kepada labi-labi.

eh , mana datang si labi labi?

maCy said...

ingatkan ade puteri katak bwh tu. hehe

Mutiara Bernilai said...

aish...sian cengkerik..sian anak2 dia terpisah dgn mak dia..

huhu.. mutiaraa ingat kamu sedang nak nyanyi lagu Aku maafkan kamu..eheh..

wa khairul onggon said...

Syabbasss intanmaisarah.. suka dgn entry ni.. membuatkan diri terfikir2 dan trtanya2.. kita sebenarnya "terperangkap" di bawah tempurung tu dan masing2 ingin meloloskan diri.. CUma bagaimanakah caranya? :)

SYARIFF HAIKAL said...

NI DA MACAM TERATAK DIHUJUNG KAMPUNG PASTU KT BAWAH CERMIN KOPAK ADA KOTAK,TERSEMBUNYI BAWAHNYA TEMPURUNG SENYUNYI BAWAHNYA KATAK. ADAPTASI KE? HA HA HA

Ray ban malaysia said...

Ingatkan katak bawah tempurung tadi