Sunday, March 6, 2011

.left or right .

 image : google


keluar rumah dengan kaki kanan.
potong kuku, bermula dengan jari kanan
makan guna tangan kanan.
bersalam guna tangan kanan.
menghulur dengan tangan kanan.
memberi dengan tangan kanan.

tapi,
yakin kah kita,
amalan kita ,
di akhirat,
diterima dengan tangan kanan?

aaa.camna tu?

28 comments:

bunga said...

entri yag amat bagu..tersirat..bunga suka..

kOtAk^mAgiKa said...

hehe tepuk dada,tanya iman sihat ka x..hehe

Cik Aien said...

nice!

Insyaallah, harap kite adalah sebhagian daripada ahli2 syurga.. AMIN

fiezah91 said...

amalan rasanya masih tak cukup ni.. hehe

TheChekJah said...

ha,,, betul jugak tu...

A.s.t.i.n.a said...

Moga ada kudrat...
Untuk sama2 kita peroleh berkat..
bermula dari kanan...

suara hati ini said...

nice post intan

mykhalis said...

buatlah amalan dengan ikhlas dan jujur..balasan yg diharap biarlah dari Allah sahaja

whitecappuccino said...

buat yg terbaik dan semuga amalan kita diterimaNya

Naddia said...

tgn kanan ke kiri ke same je..

ade jari

hehe

Nasriq said...

entry ni buat aku garu2 dagu mengenang nasib...

delarocha said...

selamat beramal.... :-)

shameel Iskandar said...

selagi ada siang dan malam.

selagi ada matahari dan bulan.

selagi roh berpadu dgn badan.

selagi itulah ada ruang dan peluang.

peluang untuk mengusahakan.

agar amalan diakhirat diterima tangan kanan.

NAMUN, tuhan yang menentukan.
Kesudahan cerita hambanya hingga ke penghabisan

HEROICzero said...

insaAllah. doa yang baik-baik saja. =)

Ina said...

Insyaallah..kita cuba...suka gambar tu

KUREKURE COMEL said...

perhh..makan dalam.....
insyaallah...asalkan hati ikhlas dan niat yg betul..

RuSh D said...

kena ikut hati dan niat,,

Imran nyambek said...

terasa

kechixx said...

bestnyer entry awk!;)

shearasol said...

entry yang simple tapi membuatkan sy berfikir sejenak..

+akufobia+ said...

kalau macam tu buat semua guna tangan kiri.maybe chance dapat amal guna tangan kanan tinggi?

intan.maisarah said...

@bunga : hehe. nanti sara bg bunga, bunga lily

@kotak magika : kalau tak sihat,ada ubat tak?

@cik Aien : insyaallah =D

@fiezah : jom topupkan sama sama jom!!

intan.maisarah said...

@chejah : ha, tu la. =p

@a.s.t.i.n.a : moga moga =D

@ suara hati ini : terima kasih.masih belajar

@my khalis :hm..kita sendiri taktau.kita jujur ke tak .susah kan?

*whitecappuchino : moga moga

@naddia :haha.jari telunjuk.jari manis

intan.maisarah said...

@ nasriq : sama la kita,garu benda yg tak gatal

@delarocha : sama sama beramal jom!

@shameel iskandar :TUhan lebih tahu kan?

@HEROICzero :amin

@ina: ambil kat google aje

@kurekure comel : hehe. dalam mana? insyallah =D

@rush D : hati niat. terpulang individu

intan.maisarah said...

@ imran nyambek : sama sama terasa.

@kechix : aaa..huhu

@shearasol : saya pun pikir byk kali

@fobia :oho,makan,minum,basuh tu semua tgn kiri,, (anggukangguk)

faiz said...

takut btol kalau hari akhirat ni kita dpt buku amalan tangan kiri..

intan.maisarah said...

faiz :: cuba la jadikan terima tangan tangan..aaa sara tetibe takut juga

Mentadak Mentadu said...

yup2...kdg2 terlupa T_T