Wednesday, March 2, 2011

OPAH PESAN

SARAH ,

    Sok kamu nak kawin,
    cari le lelaki yang bebenor


Lelaki yang ade agama , 
(boleh le nak nyuruh jadi imam ke, dok buat bace-bace doa, takde harap kat abah kamu tu aje )
Lelaki yang sayang kamu bebeno,
(jangan kamu udah buruk, dia cari yang lain)
Lelaki yang layan kamu baik, elok
(bukan yang reti nak nenking kamu, pukui kalo buat salah)
Lelaki yang baik hati
Lelaki yang hormat orang tua
(bukan jenih buat tak heran aje dekat orang tua, moncong aje rope, aku naik meluat nengok nye ai)
Lelaki yang bertanggung jawab,
(boleh le diharap kot kamu sakit ape, takde dok bior kamu terkontang kanting sesorang )
Lelaki yang boleh diharap
(boleh le nak minta suruh buat korje, rajin, idak le dok membongkang aje kat ghumoh)

err.. lambat lagi pah,
bagi le sarah perabih belajor ni ha,
jadikan diri sarah ni calon solehah dulu (ece~)
pehtu, baru le cari orang rope tu,
kot ade yang mahu kat sarah ni.. huhu

"Ye le, aku pekhaborkan aje, peringat, kamu yg nak kawin, bukan aku "

huhu

p.s : entry kali ni agak ringan,tiada pengisian, maaf
- guna sikit loghat perak,
harap kome faham le ye
-hari ni discharge, best!

22 comments:

bujal X said...

jangan kawin lambat,nanti da pencen anak masih sekolah~haih~

*baca blog kamu macam pandang cermin.
terasa macam sealiran.haha~

intan.maisarah said...

aa.. betul gak tu.ok.kawin esok!
*aliran sama *

Solahuddeen said...

like this.

belogpaydoot said...

opah suh kawenn tuuu..caragassssss

d_tieah said...

I nak lelaki lembut boleh?????
Huhuhuhu..
Best dengar loghat perak ni ek..
Macam cakap orang nogori pun ade..



Entry Terbaru : Usianya Sudah 59 Tahun

muhdzahari said...

rasa macam tengok kak limah. err..err

opah suruh kawen belum lesen besau lagi. kalau ayah suruh kawen, tu memang lesen P besau punya.

tapi lesen besau calon takde. huhu..

ejulz said...

org kpg pisang ke ni? kim slm ngan kak limah ek.. usinnnnnn.. haHa

Jangan lupe singgah n komen k.. :)

New Entry "BIKIN PANAS BACA ENTRI BRO BEN ASHAARI.."

faiz said...

apsal sume criteria tu ade kat aku...heheh

Amni said...

hahahaha.... biasa orang tua ni memang suka pesan.. bukan apa.. dia nak anak2 dia senang sok lusa... orang tua ni banyak makan garam.. tu yang banyak je nak cakap.. hehehe...

well... still ada pengisian kat situ.. tips dari opah. yeah!

+akufobia+ said...

nak tunggu solehah dulu baru kahwin?ngaa.

Wafiy Suzly said...

best la entri,sape ckp takde pengisian?

Susaiput said...

ate ade benornye ape opah kamu kate tu.
idak le nanti kamu udoh berghumoh tangge kamu nyesa.

Lulu caldina said...

http://lulu-pages.blogspot.com/2011/03/kakpahs-giveaway.html

perondajaketbiru74 said...

pilihlah aku jadi temanmu agar bahgia hidupmu.....

NaRuFiQ said...

hak3...kawen cepat2

TheChekJah said...

tu dia.. abg atas ni promote diri... haha... guro je bang... seronok teman bace entry kamu ni.. mmg betul apa opah kamu cakap tu.. tak kan nak membongkang je.. haha

shameel Iskandar said...

lelaki yg baik utk perempuan yg baik.
namun takdir sentiasa mengatasi tadbir

Cik Aien said...

button like!
hehehe ^_^

*well, makin minat bace tulisan kt sini

C I K . F Y Z A said...

kawin ag ?
biler la nak kawin ni..huhu

RuSh D said...

btol ler ape yg opah bgtaw..so cepat2 ler kahwin..haha

caliph shuriken said...

pandai si opah pesan.. tersurat & tersirat ^^

latest en3: ~ the law of attraction ~

Jo Qusary said...

sedih... ayah aku merupakan laki kesemua dia atas... tapi mak aku tak menghargainya... last2 tak bahagia jugak :,(