Thursday, March 10, 2011

. Payung Kubur.

Pagi itu, seperti biasa ,sebelum subuh lagi Tok sudah bangun membersihkan diri.
Pagi itu, Tok mengenakan jubah, berserban.
Kunci motor dicapai, terus bergerak ke masjid.
Walaupun jemaah subuh tak ramai, tanggung jawab sebagai imam perlu dilaksanakan,
Jika bilal belum hadir, Tok lah yang akan azan subuh itu.
Selesai subuh, Tok membonceng moto terus ke gerai nasi lemak.
Hari ini, Tok beli  nasi lemak lebih dari kebiasaannya,
Biasa lah, cuti sekolah, cucu-cucu balik kampung.
Sampai ke rumah

" Tok!, kenapa Tok lari tido kat katil Tok malam tadi? Semalam dah janji nak tido sebelah Sarah. Pah, sebelah kiri, Tok belah kanan, Sarah tengah - tengah "

"Tak lalu ai , aku nak tido sebelah kamu, lasak beno, abih sakit badan aku , kamu tendang la sepak la, tak lalu aku. "

"hee, Tok, nasi lemak sarah ada beli?"

"ada tu ha, tunggu makan ramai- ramai"

..................................................................................................................................................................

"24, 25 26 27.. ish Tok jangan la gerak, banyak lagi ni"

"Ish, udah le ai, pergi le main benda lain, sakit badan aku"

"jap la Tok, tak habis kira lagi, tahi lalat kat badan Tok ni!"

.................................................................................................................................................................


bersambung..
(study. study. study.)

24 comments:

faiz said...

manje ngan tok ye...

Jo Qusary said...

selalu ingatkan tok sebagai seorg yg menggerunkan...

intan.maisarah said...

faiz : :D cucu Tok
Jo : mereka tegas,tapi penyanyang :)

A.s.t.i.n.a said...

ase nak nangis ingat atok kite...Arwah atok..

niesz said...

hahaha..nakal ek, manja nye ngn atuk, sedey plak, hari ni genap 2 tahun atuk niesz meninggal :'(

Jo Qusary said...

hehehe... kalo la aku boleh jumpa seorg tok secara live...

RuSh D said...

lawak ler..bole kira tahi lalat..haha

ghost writer said...

saat tua nanti kamu akan punya tahi lalat yang mulai memenuhi seluruh tubuh dan muka kamu...itu lah kesan penuaan..

semoga kamu berbahagia.


*"pemikiran harus seribu batu ke hadapan dari usia sebenar..."i loike..

si para para said...

hehe sukanya bila baca cerita ni,,
untung ada tok lagi...

Susaiput said...

hahaha.banyaknye.

HEROICzero said...

HAHA nice! manja btol neh. =)

Zaza said...

hahaha! ape kehe..

Syukri Kamaruddin said...

bersambung la pulak~~~huk3..

mai :) said...

hempok je sara ni tok.. hehe

+akufobia+ said...

ba.nyak.nya.

kiwi said...

kiwi atok sblh mak ngn ayh dua2 dh x de..bestnye ad tok lg ^^

padlie said...

banyaknye tahi lalat Tok.. tahi lalat banyak, mungkin tanda2 kanser kulit.. hehehe

Entry terbaru padlie: Bumi kita

shearasol said...

tengah sedap kira tahi lalat atok,

Bersambung ler pulakkk... =(

KATEK EXPLORER

JIJI YU said...

hapekejenye dok kire taik lalat tok..ahahaha

sahromnasrudin said...

kalau tok je, persepsi mesti sgt garang dan pegang rotan kan

Siti Nur Fatimah binti Mohamad Ali said...

cucu ksygan..hehe

KUREKURE COMEL said...

blh pulak kire tahi lalat.....
kihkihkih....



mina pernah tdo dgn tok....sekali tertendang perut....hihihi...


ngajuk tok xmau tido sma dah...hehehe

manggosteen said...

sama mcm anak sedara aku..selalu nak tido tgh2 antara ayah ngan ibu aku..

mamawana said...

Emak ayah dah takder
Sejak kecil
Tok dgn maktok dah takder gak
huhuhu............