Wednesday, April 6, 2011

.Owh..aku tergodaa~

Daripada Usamah bin Zaid r.a,
Nabi SAW bersabda,

"Aku tidak meninggalkan selepasku sesuatu ujian yang lebih dasyat daripada terpedayanya kaum lelaki terhadap kaum wanita"

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)


Kasihan golongan Adam ini

mereka gagah
mereka diberi otak yang berkualiti
mereka kachak bergaya
mereka macho

tetapi
kasihan mereka

kaum hawa,
kasihani lah mereka
segagah gagah mereka.
mereka mudah tergoda.

kaum hawa
jagalah peribadi mu
jagalah tingkah mu
jagalah penampilan mu

kasihan kaum Adam ini

kasihan mereka

jangan salahkan mereka ye,
jika mereka pandang kalian dengan pandangan liar

jangan salahkan mereka ya
jika mereka beri gangguan bukan bukan pada kalian

atau,
kalian gemar diberi perhatian begitu dari kaum adam?

owh lupa
kaum hawa kan suka kan perhatian.
"akulah paling vogue diabad ini"

yihaaa~



owh nicholas rogers a.k.a tarabas
matamu, senyuman mu.
owhh~
^__________^

aku juga golongan hawa.

31 comments:

Jo Qusary said...

ah,tak kesian pun... muahahaha

JIJI YU said...

maka benarlah seperti ape yg dikatakan..

ghost writer said...

muka yang macho dan kacak jangan disangka bukan GAY..haha

lelaki perlukan inspirasi dari pandangannya pada seorang wanita yang vogue...

intan.maisarah said...

@jo qusary :
haha
bagus la jika begitu gerangannya


@jiji yu :
setuju kah?

Mutiara Bernilai said...

my dear sis..

ahaaaaaaa..


meskipun begitu,
aku tetap seorang hawa..

terkadang lepas juga laku dan tingkah..

ah.

KHRLHSYM said...

perempuan itu ilham. :) tiada perempuan tiada ilham.

Syukri Kamaruddin said...

emm speechless..

mindproject said...

kasihanilah aku
kerna aku mudah tergoda :)

Wafiy Suzly said...

org cakap tade kucing tolak ikan, betul?

Afida Anuar said...

..kasihanilah mereka dgn menutup segala aurat kita dengan sempurna..

eh kaum adam pun kena sama2 menjaga juga, menjaga pandangan.. jangan kaum hawa je yang menjaga.. ok.bye!

kechixx said...

semuanya berlaku kerana bisikan syaitan...

Khuzrin Kamarudin said...

Ah sudah.. ahaha..

bunga said...

mantop..n setujuuu..cayalah,,

saidatul noor farhana said...

suka!!!!

Mr feckry said...

wa nak buat rambut panjang macam die la

CassiaSiamea said...

inilah godaan akhir zaman..
perempuan, sila faham..

perempuan,
berikan aku inspirasi
kekuatan..
semangat..
dan segala-galanya
yg baik..

Naddia said...

ooo..sy sgt suke perhatian..lalala

Rain said...

tergoda seketika di sini.
digoda oleh kamu....

ctpayong said...

mereka sendiri yang tidak mahu kesiankan diri mereka sendiri.

kalau yang 'tua' tu dok syok yang mudo. tak tahu yang mudo dok syok kat poket cumo...ngeheheheeee.

macam2

Cikya said...

owh, macam...
paling parah lelaki kena jaga pandangan kan, perempuan duk syok buat tayangan...

jaga-jaga lah, bab aurat perempuan kena hadam betul-betul..
patut kena buat spot chech ilmu agama yang basic kat kita kan ??
diri sendiri spot check atas kesedaran pom ok, asalkan sedar.
wallahua'lam

lavender harum wangi said...

kasihan mereka....
kasihan aku juga~
ditonton mereka.


*nak jadik halimunan. haha :D

sincenineteeneightytwo said...

biar tergoda kerana akhlaknya

bukan keseksiannya

~delarocha di blog baru, feel free to visit~

Ihsan Arifin said...

tergoda dan menggoda ;D

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

kadang-kadang kaum hawa yang nak bagi nampak..kaum adam ternampak hehehehehee

gedek! said...

pakcik suka digoda

skandaLdariLangit said...

tahnye. tolong lah jangan goda pakwe saya.

Encik Psychopath said...

dan jangan goda saya yang lemah ini.

Cik Aien said...

ada benarnya kata2 mu itu..

kaum hawa, plz alert!

shameel Iskandar said...

lelaki dan perempuan.
sama-sama berperanan.
menuju redha Tuhan.

sama-sama ingat mengingatkan.
agar tidak tergelincir dari landasan iman.

intan.maisarah said...

ghost writer :
ku keciwa ghost!
haha.
ku tak salahkan lelaki
lelaki memang begitu.
;p


Mutiara Bernilai:
kadang kadang .
kita juga terleka.
terlebih teruja
sebab itu terlepas tingkah. :)
saya pun begitu



KHRLHSYM
kemaaaaainnn~


Syukri Kamaruddin
senyumm..
tak perlu kata apa aapaaa :)


mindproject:
mujur kamu tergoda dengan wanita
bukan dengan sejenis



Wafiy Suzly
tiada semut tolak gula
:)


Afida Anuar
perlu kerjasama dua pihak.
law of demand
high demand, high supply



kechixx
syaitan akan terus menggoda hingga ke akhir hayat dunia


Khuzrin Kamarudin:
balaa..baalaaa


bunga
cayaaalaah bro~
:)

intan.maisarah said...

saidatul noor farhana
suka mana yunk?
gambar ke hadith tersebut?


Mr feckry
buat la,,,
segak tau!


CassiaSiamea
pasti ada perempuan diluar sana yang memberi inspirasi yang baik baik untuk mu
pasti ada


Naddia
semua orang sukakan perhatian.
terasa disayangi.
terasa diperlukan
saat semua memberi perhatian pada kita~


Rain
jangan begitu donk!


ctpayong
mana tahu,
yang muda syok pada yang muda
dek hati
dek cinta membara
ecee~



Cikya
hari hari perlu spot check diri
mana yang buruk
diperbaiki
mana yang elok
dikekalkan


lavender harum wangi
bila kamu berjaya menjadi halimunan, jangan lupa, jenguk ku


sincenineteeneightytwo
biar akhlak,
tingkah laku yang menjadi diri tergoda
bukan fizikal



Ihsan Arifin
aww~


gedek!
saya pun suka!!!


skandaLdariLangit
boooleehh laaa
nak goda pakwee awak!!!



Encik Psychopath
jaga iman
agar diri tidak mudah tergoda
hehe

Cik Aien
special alert!



shameel Iskandar
suka dengan kata kata mu