Wednesday, June 22, 2011

.barber.


Aiddin seorang pendandan rambut yang terkenal. Sebut saja fesyen rambut apa yang kalian inginkan, Aiddin akan berusaha memberikan kepuasan yang maksima kepada pelanggannya.




Kata orang, rambut merupakan mahkota perhiasan yang bernilai bagi manusia.
Pabila Aiddin memulakan tugas untuk mencantikkan mahkota perhiasan bernilai itu,
jari - jemari Aiddin seolah-olah bersatu dengan gunting , menari - nari mengikut irama dan seperti yang dijangka, hasilnya cukup memuaskan.
Semua yang hadir pasti akan pulang dengan senyuman riang di wajah.




Namun, disebalik kehandalan Aiddin mendandan rambut pelanggan nya.
Ada sesuatu yang mengganggu dirinya.
Rambutnya kian panjang, tidak terurus.
Pabila ditanya mengapa dia tidak mahu mendandan rambutnya sendiri..
dia akan menjawab :



"aku mungkin mampu mendandan rambut kalian, tetapi aku tidak mampu mendandan rambut aku sendiri.. sungguh,,,,aku tidak mampu"....

31 comments:

CassiaSiamea said...

itulah manusia..
dijadikan tuhan dua tangan..
pergerakan terbatas..

supaya dapat bantu-membantu..
menampung kembali kekurangan
kelemahan yg lain..

intan.maisarah said...

cassia. siam. otak rebus.:
tahniah anda faham apa yang disampaikan.. boleh tuntut choki choki!

Nasriq said...

sama macma doktor gak.. dia tak boleh nak ubatkan diri sendiri gak...

ghost writer said...

pergi lar salun...tidak akan wujud hanya satu saja kelebihan pada manusia.

pernah dengar citer seorang doktor bedah rusia yang berjaya membedah dirinya sendiri?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ada banyak tangan macam patung duduk setempat juga..bukan pasal tangan ..takut gunting sendiri rambut erk erk

Kisah Hati said...

kita manusia punya batas... sebab tu saling memerlukan untuk saling melengkapi...

RepublicAku said...

aku ikut angguk jer la...sama benda gak...

James Alexander said...

every problem have a solution...

kalau diri x mampu menyelesaikannya, masih ada yg sedia membantu...

it all depends on yourself...

Jerry Ghazali said...

macam cerita Edward Scissorhands lakonan Johnny Depp jer.

| Larasephia | said...

ntah.pegi la saloon.

Balqis Riza said...

niceee

couverv said...

HA HA HA. HAI , intan maisarah, pemikiran intan umurnya skang berapa? hehe

cintakristal said...

I hate barber!

Roza Ami Nanomiya said...

mendalam
nasib baik ada komentar pertama bg faham

Mia-Ina said...

membaca dgn muhasabah smbil menilai isi cerita ini intan

theRandomcraps said...

hurmmm...
sebab itulah manusia tak boleh hidup sendiri.
sorang-sorang.

HEROICzero said...

aku suka post yang ini. =)

Pembunuh Tanpa Bayang said...

sungguh manusia itu punya kelebihan,tetapi tetap ada kelemahannya juga kan =)

Benrauf said...

"hiduplah untuk memberi sebanyak-banyaknya. jangan hidup mengharap untuk menerima sebanyak-banyaknya."

Tuan Harfan Efendy Noor bin K.A. Fadillah Zein Noor, Pengetua Madrasah Muhammadiyah Belitung

- Laskar Pelangi

hanaahmad said...

aku suka yang atas ini dari Benrauf.

macam kita, mampu beri nasihat tapi belum mampu memotivasikan diri sendiri.

Jer ... said...

sungguh tersirat penuh bermakna . i like this entri :)

Miscellaneous Smiles said...

heheee~~

prgilh mendandan rmbt kt org lain

vampire's lovex said...

meh nak gunting kan rambut dia,pastu nnti dia gunting rambut aku plak...hehe..barter gittuu

skandaLdariLangit said...

tiada yg dilahirkan sempurna. sedang yg sempurna sifat pun memerlukan yg lain utk menyempurnakannya..

Raji and Yeen said...

wah citer nih ader mksd y tersirat.,mmg x der mnusia y mnusia.. :)

Bidadari Syurga said...

mungkin betullah... tukang jahit dpt siapkan baju org time raya... sendirinya baju pagi raya baru siap... agaknya itulah perasaan aiddin tu... dia nak potong sendiri tak bolehkan... manusia itulah limitnya....

Encik Psychopath said...

pg kedai gunting rambut.

catherine- said...

dan aku x mampu memenuhi kehendakmu sayang~

maaf




=(
*tiba2

delarocha said...

itu gunanya kawan

Cikli said...

asalkan jangan berbau. nanti pelanggan lari.

Cikya said...

Sara,

sebut pasal barber. Virtual barber shop kalau dgr sedap jugak.
Yang mana, apa kedai gunting itu mananya merata. Segan ke sana, cikya kasi licin.. ;D