Tuesday, June 14, 2011

.kenapa?.

kenapa kamu juga sama seperti sebelumnya?

kenapa?

kamu juga meminta sesuatu yang tak mungkin aku berikan..
sama seperti yang sebelumnya..

kenapa yang hadir meminta sesuatu yang bercanggah dengan pendirian ku?

murahkah aku di mata kalian?


aku cuma ingin kan sedikit cahaya mentari untuk mengisi kesuraman diri..
silap aku, kerana harga cahaya mentari yang kau berikan tidak mampu aku bayar..


jangan sampai aku kembali menepis semua  yang hadir



dan pedihnya hati dek torehan sinaran mu,
biar aku simpan sendiri.

29 comments:

hanaahmad said...

sinar juga menyuramkan ya?

Khairul Antasha said...

nmpak gayanya coraknya sama seperti sebelumnya.. sudah terserlah..

semuanya di tangan kamu..terserah kamu..


*baik2 tau...*

intan.maisarah said...

hanaahmad : tak suram sayang, terlalu terang hingga sakit.


khairul antasha : sudah terserlah..mereka sama sahaja.. kali ini.sakit lebih pedih. kerana datang dari sinar yang dulunya memberi harapan.

JIJI YU said...

kita yang menjatuhkan harga kita

sahromnasrudin said...

suatu madah yang penuh makna..apa maknanya?? hanya tuan belog yang boleh menafsirkannya kan

intan.maisarah said...

jiji yu : mungkin kita terlalu berperangsangka baik, hingga biarkan diri dipermainkan.

sahromnasrudin : tak susah nak menafsir maknanya. cuma perlu melihat disebalik kata kata

d_tieah said...

Penuh makna tapi masing masing punya tafsiran tersendiri.. Nice :)


Entry Terbaru : Gambar Terbaru Perodua Myvi 2011

Brigadir Kopi said...

hemmmm tersimpan sendiri tak mau berbagi kah ??

James Alexander said...

jangan mudah percaya...

tertoreh sekali lagi dihati, belum pasti akan ada ubatnya...

Raihana Izzati said...

Hmm. ur matured enough to differentiate between good and bad.

You yourself know that :)

Ihsan Arifin said...

okay sorry janji tak bersinar lagi >,<

Cik Bidadari said...

hurmmm... tepisan itu jika memudratkan ada hikmahnya... jangan pernah ptus asa untuk berpendirian. insyallah ada yg akan hadir untuk memberi cahaya kesejkan... okey...? heeeeeee

intan.maisarah said...

d_tieah :
tafsiran berbeza setanding dengan keupayaan akal yang berbeza untuk setiap individu.



Brigadir Kopi :
untuk apa berbagi jika nanti kesan luka makin mendalam.



James Alexander :
luka kali ini amat dalam,
benar, belum pasti ada ubatnya.



Raihana Izzati :
terima kasih.
sara masih mampu sayang, untuk membezakan mana yang putih mana yang hitam. :)



ihsan arifin :
pantulkan sinaran yang membahagiakan bukan memeritkan :)



cik bidadari :
okey sayang. entah bila saat itu kan..

Mutiara Bernilai said...

insyaAllah,cahaya pasti datang jua,
terserah kepada hati mahu memilih di mana..

pilihan datang bersama izin Tuhan..
buntu?
tanya sama Tuhan..


^___^

yg lama, jgn di simpan menjadi trauma, simpan biar jadi pendamping akal matang,,

intan.maisarah said...

mutiara bernilai :
trauma susah nak lupa sayang..
nasib ada Tuhan disisi

SYARIFF HAIKAL said...

BILA CAHAYA DIBERI TERANG PULA JAWABNYA...BILA GELAP MAHUKAN CAHAYA..NAMUN JGN PERNAH BERHENTI MEMINTA DAN SERING MENGHARGAI APA YG DIMILIKI DAN DIBERI.

Kamil L said...

Jgn simpan dalam hati, nanti merana hati..kongsi dengan rakan2 yg lain :)

Mawar Berduri said...

patut pun menjerit kat entri saya.. rupanya ada 'kaitan' dengan entri ini.. sabar dear.. cinta itu ada dimana-mana.. cuma kita kena pandai untuk menilaikannya..

tengkorakemas said...

sinar yg dulunya memberi harapan, agak sukar untuk terus memberi harapan, melainkan sinar yg diberinya digantungkan juga kepada sinar Ilahi..

erk..apa TE cuba tafsirkan ni xD

Sharinginfoz said...

semoga hidup ini dipenuhi dengan kegembiraan ya

CassiaSiamea said...

nah..
ambil lah sinaranku
walaupun aku cuma bulan..
yg suram..

intan.maisarah said...

syariff haikal :
kita memang diminta untuk menghargai apa yang ada disekitar kita. dan cuba memaafkan segala kesalahan . . TUhan sentiasa ada untuk menerima doa kan.. :)


Kamil L :
hihi. kongsi sama sama..



mawar berduri:
cinta punya banyak pengertiannya.
cinta punya banyak tafsirannya


tengkorakemas :
tak apa, sara faham apa yang cuba kamu sampaikan


sharing :
kamu juga begitu.


cassia :
aku lebih suka cahaya bulan suram yang damai dari cahaya mentari yang terik.

CassiaSiamea said...

x matahari lg elok..ada vitaman D..
cahaya bulan..apa ada??

Mutiara Bernilai said...

'kenapa' sayang?..
meh sini i hug u,,










fighto!!!!!!!!!!!!!!!!!!

intan.maisarah said...

cassia : bulan ada tenang bila ditenung. nak tenung matahari...mau buta jadinya ..



mutiara bernilai :
aja aja fighting.
*hug*

CassiaSiamea said...

org jepun tenung baik je..

aku pun rabun sebab nk lawan kuasa matahari
hahaha

Wan Suhail said...

apakah ~

Miscellaneous Smiles said...

auchh..

why akak.?

=)

~SaL IjOu~ said...

Salam kenal..sgt suka nukilan ini~ =)