Tuesday, June 14, 2011

.payung kubur . bahagian 3

Payung kubur 1 
Payung kubur 2

(dah berkulat cerita ni, baru nak sambung..haeh..)

....................................................................................................................................................................

Hari ini awal - awal lagi sudah bersiap sedia dengan parang buatan sendiri, terselit kemas di tepi pinggang nya. Parang yang sudah siap diasah tajam. Kunci motor di ambil , keluar  menuju ke motor kesayangan nya.


"Tok, Tok, nak gi mana ni? Sara nak ikut"

"Nak gi sembelih lembu, esok ada orang nak kenduri, toksah le ikut, dok ghumah aje "

*muka comel*
"alaa Tok, nak ikuuuuuuuuuuuuuut~~" (kemain panjang irama lenggok "nak ikut")

"hm..moh ..".





...........................................................................................................................................
*di tempat penyembelihan*



Selesai penyembelihan, Tok rehat - rehat minum kopi, bual-bual dengan orang kampung.
Sara pula seronok perhatikan isi perut lembu yang tak diperlukan .
Di cucuk - cucuk isi perut lembu itu, sampai keluar isi berwarna hijau. Makin seronok Sara bermain dengan isi perut lembu tersebut,



"Ya ampun cucu aku..yang kamu pergi main dengan usus lembu tu kenapa? sekali dengan taik taik nya kamu buat main...dah..moh balik.."




(mana sara tau yang warna hijau tu tahi.)

bersambung..

17 comments:

CassiaSiamea said...

perut lembu le best..

Mutiara Bernilai said...

hikhikhik,,

ingatkan hempedu eh?

:P


chume| |a sara ni,,adeh,,

James Alexander said...

ni time kanak2 riang ke ni..???


bagus la... kamu ade tok...

Nasriq said...

nasib baik tak cuba rasa kan kan kan... kalau tak, mesti sedap...

Mr feckry said...

ni citer betul ke

Cik Aien said...

waduuhh cucu tok nie :pp

Afida Anuar said...

err...sara..sara.. umur berapa tahun ni? comel...he he

intan.maisarah said...

cassia : kerabu perut ye tak? enaknya...:)



mutiara : ^_^


james : zaman kanak kanak. :) syukur dapat merasa nikmat kasih sayang atok walau sebentar


nasriq : haah,nasib tak cuba rasa


mr feckry : cerita betul


cik aien : hihi


afida anuar : zaman tadika kot.

Roza Ami Nanomiya said...

haha
lawak ja


p/s: br perasan nama ko sara...

penjajah minda said...

comel!

shameel Iskandar said...

perut lembu best kalau dibuat kerabu. Tapi kat sesetngah tempat di sabah, diorg tak mkn perut lembu

Miscellaneous Smiles said...

erk..~

HEROICzero said...

aisssyy. comel sgt dah ni.

=_____________="

Mawar Berduri said...

kihkihkih.. yg warna hijau tu yang menarik perhatian...

beautiful_rose said...

heheh comelnye sara....

mesti nakal ni main2 dgn perut lembu?

ichsan afriadi said...

hahaha, ada ada saja kamu intan :D

CassiaSiamea said...

perut muda rebus + air asam..
....