Thursday, June 16, 2011

.temasik.

gambar

Agak- agak nya la kan..

Jika Hang Nadim tidak di hukum bunuh akibat kepintaran beliau yang berjaya menyelamatkan Temasik dari serangan ikan todak..apa akan  jadi ya pada Temasik sekarang..


aahh dunia ,
pantang ada yang lebih geliga
pantang ada yang lebih jelita
pantang ada yang lebih kaya


 rasa tercabar ya..
kenapa tak gunakan saja kebijaksanaan mereka untuk perkara yang baik..


................................................................................................................................................

teringat cerita snow white.

27 comments:

CassiaSiamea said...

mereka gunakan kebijaksanaan mereka utk kebaikan mereka..

Miscellaneous Smiles said...

woorhhh..tringat kat hang nadim la..~

bujal X said...

temasik tu singapura kah?

PK said...

org kita ni byk sgt pantang larang..

Ihsan Arifin said...

nasib baik todak langgar temasik kalau langgar tanah melayu entah pahlawan mana la yang rela berjuang melawan todak tu >,<

Mawar Berduri said...

manusia.. ingin jadi lebih hebat dari yang hebat..

JIJI YU said...

haha..aku tak pernah tau sejarah melayu

Nasriq said...

apa akan jadi pulok jika tambak johor dibina...

liyana said...

kesian kat diakan..ptt bg trus hdpla..mmbgnkan tmpt tu..
ni bnuh..xptut2

James Alexander said...

bile ade aje yg lebih bijak laksana, ada saja yg dengki...

ada saja yg x kena...

kalau terus begini, jangan cuba bermimpi... nak menggapai dunia...

skandaLdariLangit said...

errr. temasik cerita apa sayang?

RepublicAku said...

bijak kita bijak yang terbaik cuma kita ada sedikit kurang bijak...PHD

intan.maisarah said...

1) cassia : manusia , begitu la. gunakan orang lain untuk kepentingan orang lain.harapny kamu tak begitu.

2) miscellaneous smiles :
teringat pada hang nadim juga.


3) bujal X : ye abam bujal.
temasik itu singgapura


4)PK :
hihi kadang kala ada pantang larang yang bawa kebaikan.


5) ihsan arifin :
kita kan ada hang 5 bersaudara .hihi


6) mawar berduri :
manusia, mana pernah puas.


7) jiji yu :
ko bukan cikgusejarah kan?


8) nasriq :
cerita seludup pasir pula muncul nanti.



9) liyana :
mereka fikir jika dia terus hidup bakal menjadi ancaman pada sultan dan pembesar pembesar yang lain


10 )james :
sebab itu lah munculnya perang dunia, :)


11) skandaLdariLangit :
temasik itu singapura.


12) republicaku:
perasaan hasad dengki :)

ghost writer said...

temasikian jadi Todakian....

delarocha said...

ada juga yang salah guna kebijaksanaan dan kekayaan.

Mamachia said...

tulah dunia ada juga yg tak senang nampak org senang..

Pembunuh Tanpa Bayang said...

kalau dah irihati jadi ikutan...susahla.

wasabi.senpai said...

hebatnya hubbud dunia =='

Syukri Kamaruddin said...

setuju sgt dgn puan sara...sy selalu sgt jd mangsa cmburu...dunia2.. heee... :)

Dark Half said...

sampai harini org2 macam hang nadim 'dibunuh'

Ries Lee said...

maka tak adalah Bukit Merah. hehe.

ibnubaba_04 said...

hang nadim aku x tau sjarah dia..tapi klu hang jebat aku tau..haha

Amiey White said...

oh saya amiey white "bukan name sebenar"

-.-"

Khairul Antasha said...

tu la pasal..seperti sy.ramai yg cemburu kat saya..kerana saya jelita..hahaha...jelita la sgt...haha

catherine- said...

lepas ni buat entry pasal borneo ok~

rin tunggu~ muah!

intan.maisarah said...

ghost :
ton ton todak..


delarocha :
mereka gunakan untuk kepuasan diri,nak dapatkan kuasa,



mamachia :
tu la , baru meriah dunia



pembunuh tanpa bayang :
sangat susah, .


wasabi.senpai:
hebat sangat kan..
=.+


pakcik syukri :
ye la pakcik..
semua orang begitu.



dark half:
rasanya sampai bila bila
akan jadi begitu


ries lee :
...... :)


ibnubaba_04 :
tak ada pun dalam buku text sejarah cerita dia


amiey white :
hai amiey white bukan nama sebenar


khairul antasha :
tu la saya cemburu sangat ni kat awak. cemburu sangat sangat

intan.maisarah said...

rin.. :

baik buat entry pasal rin
dari pasal borneo