Saturday, October 29, 2011

. jawapan.



"jika kamu fikir kamu betul, maka berikan aku jawapan yang betul"


mudah bukan?


atau masih punya keraguan untuk memberikan jawapan .
atau masih memikirkan untuk memberikan jawapan yang menyenangkan hati.


kadang - kadang,
kita tak perlukan jawapan berbentuk pertuturan
cukup dengan jawapan berbentuk perlakuan.


kerana,
perlakuan kita kadang - kadang tak sama dengan apa yang dipertuturkan.


ingat,
berikan sahaja jawapan yang pertama terlintas di jiwa
kerana mungkin
itulah jawapan yang paling benar
dan yang paling jujur


tepuk lah dada,
tanya lah jiwa

23 comments:

Rain said...

mengangguk.

Afida Anuar said...

depa kata tepuk dada, tanya iman;)

Wan Suhail said...

betul3

Tea said...

Tepuk dada tiba2 aku sgt berselera..

Ihsan Arifin said...

tepuk dada sakittttttttt

penjajah minda said...

tepuk muka geleng kepala

AmirFX said...

Tepuk dada jer lepas tu belah.. haha..

lavender harum wangi said...

kita berbicara lewat bisik hati dan lirik mata . ok ? :p

Bidadari Syurga said...

ternyata aku tiada jawapan untuk apapun... melainkan Dia yang menjawabNya

Gen2Merah said...

saya setuju.. berilah sebuah jawapan yang jujur utk diri dan orang lain...

salam kunjung mengunjung.. ada masa jenguk2 lah blog Gen2Merah ye.. salam persahabatan.. (",)

ghost writer said...

masalahnya,setiap jawapan masih perlukan soalan dan persoalan..

HEROICzero said...

err , cari jawapan untuk soalan gula2 getah entri yang bawah ni ? =)

HEROICzero said...

err , cari jawapan untuk soalan gula2 getah entri yang bawah ni ? =)

hanaahmad said...

Perlakuan belum tentu sama dengan di hati. Aku masih punya masalah besar untuk seiringkan yang ini.

ORLANDO AHMAD said...

pikir dulu sebelum nak menjawab...

Pembunuh Tanpa Bayang said...

kadang-kadang nak menyatakan yang benar itu juga tidak mudah.

CassiaSiamea said...

jawapan : tiada jawapan...

Sharinginfoz said...

entahlah apa ya soalannya?

Mutiara Bernilai said...

setiap kali aku mendapat jawapn, maka setiap kali itu aku akan menyoal dan mnyoal, lalu timbul jawapan baru, dan ia berputar2 di dalam kitaran itu,.,

~Kenanga Suchi~ said...

nak bagi jawapan mmg mudah. cuma betul atau salah. ~~~

hiro said...

*muka faham*

Benrauf said...

Wallahu a'lam

~SaL IjOu~ said...

jwpn itu seeloknye diluahkan~ ^^