Tuesday, December 27, 2011

.mamai.



  • mamai itu merupakan suatu keadaan dimana kebanyakkan kelakuan, tutur kata yang terucap berlaku diluar sedar atau samar-samar sedar.

  • individu yang mamai itu kadang-kadang boleh jadi comel dan menawan, tetapi ada juga individu yang sedang mamai itu boleh jadi menjengkilkan . 

  • terlampau mamai juga boleh menyebabkan ada malu yang teramat, contohnya ketika anda sedang ber"sms" , berbicara secara terus atau bercakap telefon dengan seseorang ketika anda mamai dan tanpa disedari ada mengucapkan sesuatu diluar sedar anda

  • mamai juga boleh jadi baik kerana ia mendorong kita untuk menuturkan sesuatu yang benar benar terlintas di benak hati dan apa saja yang berada difikiran. mamai terjadi akibat diri terlalu mengantuk atau kerana terlalu letih.

  • kesimpulannya jika anda ingin berterus terang tentang sesuatu, eloklah anda berterus terang semasa anda sedang mamai.




p.s : dua tiga menjak ni aku sering mamai dalam segala hal. bukan mamai saja, blur pun selalu.

19 comments:

Titisan Hujan said...

keh keh keh...
teringin lak nk mamai
cmne nk buat erk??

~SaL IjOu~ said...

dulu kite selalu blurr tp skrg da kurang..hehe~ ;p

Wan Suhail said...

mamai ke angau ni? ha ha

intan.maisarah said...

mamai laah.. ~.~

sarah dulu sampai sekarang blur memanjang..

nak belajar cara mamai? kene menuntut dulu dengan sarah

Afida Anuar said...

kalau mamai teruk sangat, boleh jadi bahaya kat diri sendiri ni dik.

Tea said...

pernah mamai..
masa itu hilang byk tenaga..
berckp dlm telefon sampai tak sedar apa yg diborakkan..
terus say gudnite.. letak~

lavender harum wangi said...

selalu. ah, malu >.<

AmirFX said...

Jangan mamai time driving ok lagi kot.. haha..

Khairul Antasha said...

jgn blur sgt

Liyana Zahim said...

huhuhu.. samela.. mamai time sms tu la salu.. sok bile cek sent item omaiiiii! thntr kat bapak sndrila,, :P

penjajah minda said...

mamai sal apa nie.bf ea.hehe

Republic said...

enjoy juga kalau mamai serta blur...keh3

wa khairul onggon said...

ni saya tgh komen ni saya mamai sebab jam dah kul 12 tgh mlm hehe.. mamai itu indah.. sesekali kita cakap dlm keadaan mamai xpa kan.. hehe :)

Enrecca Mocha-Latte! said...

haha. mamai la

mia-ina said...

klu berterus terang kena dgn tempatnya xpe...tp klu mengecikkan hati org..camne ek...

hi intan, save my new blog k

http://adin-mia.blogspot.com/

Rain said...

selalu sangat mamai masa blaja dulu.. agaknya keletihan amat.

tapi, kata2 masa mamai agak jujur.

~SaL IjOu~ said...

singgah lagi di awal tahun baru~ moga ceria2 selalu~ ^^

ROJAK said...

mamai ibarat mabuk..orang yang dimabukkan dengan arak yang banyak pun boleh mengeluarkan kata-kata yang berterus terang tanpa selindung.

si para para said...

oh kita serupa..


:)